March 14, 2004
Ska köpa en projektor som ska åka med runt när företaget gör besök hos kunder. Behöver tips.
Önskemål:
Portabel (inte över 2kg)
Ljudnivå under 32db
Fungera till en bärbar dator men även till att se film från dvd hemma.
Inte gärna över 10.000kr exklusive moms.
Kom med tips och ideer, motivera gärna ditt svar!
May 6, 2002
Widescreen-projje? Isf Panasonic PT-AE700, kostar 12k iofs.
http://www.prisjakt.nu/produkt.....hp?p=18095
November 13, 2001
Det finns projjar som är i samma storlek som en vanlig ordbok, oftast DLP när dom är såpass små. Sök på http://www.projectorcentral.com
Panansonicen skulle jag inte rekommendera eftersom du skall åka runt med den. Väger ca 3kg och har dom här måtten 8.5 x 27.9 x 26.8. Funkar dock suveränt till film och är en widescreen projje.
December 5, 2001
Om man ska visa presentationer så är kanske inte widescreen så bra.
Jag kör med LG RD-JT92 som är widescreen och är jävulskt nöjd med den. Köpte den för 7990:- när Onoff hade kampanj på den. Nu kostar den dock 10000:- igen.
Ta en titt på föregångaren JT91 som är i 4:3-format.
Dessa är väldigt tysta 24-25dB. Väger dock 3kg som många andra.
Notera att dessa är DLP-projjar. Vilka gör sig bäst till hemmabio. För företagspresentationer kanske LCD-projje är att föredra.
Frågan är bara hur mycket film du kommer använda den till?
June 27, 2002
benq har en billig som fått väldigt bra kritik.
March 19, 2003
Redfaction wrote: [quote=skinner]Att länka till projektorer som inte ens har VGA kan ni ju glömma när projektorns huvuduppgift är att visa powerpoint från just en dator.
DVI för i Hel****....
Jo dvi för hela slanten, men inte så ofta att en laptop har dvi anslutning, och inte heller en kontors dator.
Men man kan köra konverter på kontoret och köra raka rör med DVI hemma när man kollar på porr.
December 5, 2001
LG:n som jag nämnde har både VGA och DVI.
Läste lite om den där Benq:en. Tyvär snurrar färghjulet i den bara i 2x vilket gör att den blir väldigt utsatt för RBE-flimmer "regnbågseffekter".
LG:n snurrar däremot i 4x.
Men eftersom du ska ha den mest till presentationer så rekommenderar jag en LCD-projje. De är lättare att läsa mindre text på.
Kika runt på prisjakts forum så hittar du säkert något som passar.
1 Guest(s)