June 8, 2001
Fractal Design Linear dog för ett par dagar sedan, och den tillverkas tyvärr inte längre. Köpte i tron på att reklamen hade rätt om Logitech K290, att det ska vara tyst. Det är den inte. Dessutom så använder inte tangentbordet sig av F1-12 knapparna som default, utan det är andra funktioner vilket är ytterst korkat.
Vill ha tips om platta tangentbord, liknande de som man har i laptops. Har provat på Apples keyboard men dess knappar är inte direkt gjorda för windows och placeringen blir därmed helt fel. I övrigt så är den helt ok.
Tips?
August 18, 2003
Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard K810 (Nordisk) - Tangentbord - Hitta lgsta pris, test och specs
Eller
Logitech Illuminated Keyboard K740 (Nordisk) - Tangentbord - Hitta lgsta pris, test och specs
Är de bästa jag lyckats hitta sen mitt dinovo edge gick hädan för ett tag sedan. Låga/platta båda två. Dom är väl inte helt tysta men definitivt bättre än normal höga mekaniska brytare.
March 10, 2003
Svårt att veta om tangentborden låter eller inte. Men kanske kan du sortera på brytare på prisjakt och hitta rätt där? Layout är alltid svårt och de skiljer oftast tyvärr mycket mellan tillverkare, samt modellserier.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 8, 2001
Ovannämnda Logitech är lite svåra att få tag här (bosatt i Helsingfors för tillfället), men illuminated har jag provat, den är mycket tyst, men lite väl dyr och enligt en webshop på väg att gå ur produktion den med precis som UltraX flat som jag gillade nästan lika mycket som Fractal Design Linear.
Fått lite andra tips på andra websidor också... kommer bli att jag provar på en Cherry EVolution STREAM XT, som ska ha s.k. scissor-switches. Fick även dessa två tips. Fujitsu KB900 och Keysonic KB8021U...kanske kan denna information komma till nytta för någon.
June 8, 2001
moreempty;1293805 wrote: har ett k800 illuminated (trådlöst) som jag kanske skulle kunna sälja och skicka.. om du är intresserad.
Tack men nej tack, det behövs inte. Det blev ett Cherry EVolution STREAM XT som jag är hyfsad nöjd med. Den är inte lika tyst som Fractal Design fast o andra sidan så är det mer robust, inga tangenter har lossnat t.ex. Ett tips man kan göra för att få det och andra tangentbord tystare är att lägga något mjukt under tangentbordet så att resonanser inte skickas vidare till bordet. Just nu så har jag en sorts mindre handduk under tangentbordet, gör stor skillnad.
Är dessutom bosatt just nu i Helsingfors så det skulle inte bli så billigt att skicka. 🙂
June 11, 2009
Kaleid;1293810 wrote: Just nu så har jag en sorts mindre handduk under tangentbordet, gör stor skillnad.
Får man föreslå en musmatta modell större? 😀
Täck skrivbordet med Qpads nya jättemusmattor - http://www.NHW.se
June 8, 2001
Apexi;1293823 wrote: Får man föreslå en musmatta modell större? 😀
Täck skrivbordet med Qpads nya jättemusmattor - http://www.NHW.se
Snyggare - men förmodligen för tunnt :/
1 Guest(s)