October 15, 2001
Nu hade jag tänkt slänga ut kompressorn och återgå till vattenkylning.
Men är lite osäker/velig på vad som ska va i.
Vad som är säkert är AMD64 939, troligtvis 3500+
Ett X800XT av något tillgängligt märke.
Hade tänkt kyla X800 med en 80w peltier som man kan se i min lilla lista nedan på de saker jag tänkt mig använda.
Black Ice Xtreme Radiator
Danger Den RBX AMD64 1/2
Danger Den Maze4-1 GPU 80W 1/2 Svart
Danger Den vattentank plexi 5 1/4 1/2 Dual
Swiftech MCP600
Danger Den Maze4 Chipset AMD 1/2"
+ slangar å grejjer.
Är det något ni kan se som inte kommer funka eller om det är något som kan bli markant bättre. Har ett Antec 480W som jag tycker borde orka med en 80w pelt. Allt ska i en Lian-Li PC6277B burk.
Är det någon idé att använda sig av en peltier eller kommer tempen på GPUn i systemet vara tillräckligt låg ändå för måttlig överklockning?
Och hur pass mycket kommer Peltiern isf påverka tempen på Processorn?
Övrig hårdvara som kan påverka systemets effekt förbrukning är:
2st 7200rpm diskar. Kan komma till en 3:e.
1st DVD/RW.
I övrigt så ska det inte finnas något som påverkar det i stora drag.
Skulle uppskatta om någon kunde ge några bra tips eller rekomendationer.
Tack på förhand! (och om det är det någon som har intresse på en Prometeia Mach1 så får ni gärna ge ett bud. Den finns kvar.)
October 15, 2001
Ok så ett nytt nätagg krävs då eller ?
hoppades på att slippa det.
Sen vad gäller 6800GT så tycker jag det skilljer sig för mycket i mellan de två i prestanda.
Priset spelar mig ingen "större" roll. Annat fall blir det isf ett X800Pro och ta chansen att det funkar att modda om det till ett XT. Försöker hålla mig till ATi. Byter isf när nVidia kommer ut med ett kort som slår rivalerna så som 9700Pro kortet gjorde.
Så ett GT kort blir det inte, kanske ett Ultra isf. Det hela får avgöras i detaljer, prestanda på minnen, gpu oc, och hur mycket man vinner på voltmodd.
1 Guest(s)