November 5, 2001
Nu har jag ledsnat på allt vad modemsurfande heter och har bestämt mig för att äntligen skaffa ADSL. Saken är den att jag inte har något telefonabonemang i min lägenhet vilket man tydligen behöver ha. Stämmer det? Undrar också vilken leverantör man ska satsa på? Bor i ett hyreshus i Skultorp utanför Skövde.
November 5, 2001
Det är det senaste! 🙄
Ska berätta hur det ligger till om ni nu verkligen vill veta.
För tre år sedan flyttade jag till Skultorp för att gå på Volvogymnasiet i Skövde. Att skaffa ett telefonabonemang då var det inte att tala om då man inte hade så gott om pengar. Har nu slutat skolan och börjat jobba på Volvo så nu strömmar pengarna in. Eftersom jag ännu inte skaffat varken telefonabonemang eller internetuppkoppling åker jag ibland hem till mina föräldrar för att surfa, äta och få kläderna tvättade. Har hursomhelst ledsnat på modemsurfandet då det inte är särskilt stabilt utan väljer att koppla ner lite när som helst.
December 6, 2001
De på kommunhuset borde veta vilka leverantörer det finns till skultorp. Om det finns över 0.5mbit, ta det. Du kan ju höra dig för med grannarna som har, om de är nöjda med sitt.
Offtopic: Det ser ut som om vi i Lerdala och Timmersdala kommer få bredband inom överskådlig framtid iallafall :bgrin: :bgrin: Rixtelecom överväger att bygga ut hit. :worshipp:
November 5, 2001
Beex, jag ska överväga saken.
FonzzziE, stamnätet för Sveriges kommunikation går förbi, om jag inte missminner mig, alldeles intill Skultorp. Tyvärr är avståndet lite väl långt och en installation på det nätet skulle nog kosta en del om det överhuvudtaget är tillåtet.
Var inne på kommunhuset igår. Pratade först med en tant i receptionen som inte visste särskilt mycket om bredband. Hon skickade mig vidare till IT-avdelningen. De visste inte särskilt mycket heller om vilka olika företag som levererar till Skultorp. Han nämnde iaf Bostream, Spray, Telia och Xpress. Enligt Xpress hemsida finns de inte i Skövde så de går bort med en gång. Så gör också Telia. Dom är hutlöst dyra. Ska ringa till Bostream och Spray så fort mitt telefonabonemang är igång. Blir troligtvis på onsdag då det kommer en tekniker från Telia som ska rätta till lite grejer.
May 22, 2001
July 8, 2003
Ahh, the time, the memories..
Var ett tag sen när man bestämde vilket ADSL man skulle ha, dock så flyttade jag samma dag som det kom så det var bara att skicka tillbaka det där stackars modemet för dit jag flyttade ingick det en 10 mb lina (studentbostad).
Gissa vem som fick en räkning från Telia på 2400 kr 6 månader senare. =) Ringde och sa att jag inte hade redas ADSL, de bad mig vänta. Efter 10 minuter plockade de upp luren igen och sa att det var fixat. =)
Skulle jag välja skulle det inte bli Telia, inte nu längre. Bostream är bra, ju snabbare desto bättre. =) Har såld ADSL-abonnemang för Telenordia, ingen hit de heller. =)
1 Guest(s)