October 13, 2001
Tja..
ska strax köpa nytt tangentbord + mus. Dels för mitt tangentbord har 6år på nacken o börjar kännas omodernt till resten av datorn. + låter förbannat mkt när jag skriver.. inga tysta knappar här inte.
Så vill köpa trådlöst nu. Har kikat lite på Bluetooth och tror att det är bäst när det är trådlöst ?? dels mindre störningar, längre räckvidd + kan ha adaptern till pda´s mobiler osv.
Så vilket ska man köpa om man ska ha trådlöst med bra eller grym prestanda:) på musen och tysta knappar. helst ett snyggt bord med. och inte kosta för mkt.
HAr jämfört mellan Logitechs eller microsoft. Skillnaderna jag ser är att logitech har laddare till musen, är det bra att ha ? eller kan man använda mina Ni-Mh 2100mah batterier till mus o tangentbordet.
Hur ofta måste man byta batterier typ ?
Så min fråga.. vilket ska jag köpa ?
June 2, 2004
Jag funderar på samma sak faktiskt, fast det ska användas i ett annat rum än datorn typ 5-7 meter bort genom en tjock vägg, så jag _tror_ att bluetooth är det enda som funkar i mitt fall. Men billigaste bluetooth-paketet jag hittar kostar fortfarande en tusenlapp 🙁
Men om du inte behöver lika lång räckvidd funkar väl de flesta paketen rätt bra, bl.a. logitech cordless desktop optical.
October 13, 2001
hej..
kom med fördelar och nackdelar nu mellan dessa två produkter.
Tänk på batteritid och prestandan nu. Eftersom jag har uppladningsbara batterier hemma på 2100mah så kanske int eladdare behövs till, men det borde ni som är insatta veta.
Personligen tycker jag att microsofts mus är skönare att använda än logitechs men det kanske är en vana.
http://www.microsoft.com/produ.....8;type=ovr
eller
September 16, 2002
mikael_st wrote: sitter o funderar... vet inte vad jag ska ta riktigt.. jobbigt jobbigt..
logitechs kostar 1590
microsofts 1490. så är ju bara 100 skillnad.. men vilket är bäst. det är frågan.. finns det svenska tester någonstans tro ?
Har du frågat folket på sweclockers?
September 16, 2002
mikael_st wrote: mm maybe mabye..
MX musen som man får med i logitechs ska vara väldigt tung mot microsofts. och utan ingrepp i musen.. är det en fördel med tung mus :s
Vikten är absolut inget man störs av.
jag spelar själv och har aldrig problem med det. Jag tänker inte ens på det. Aldrig nånsing.
Men det ska vara väldigt lätt att ta ur en vikt om du vill ändå.
March 9, 2004
Jag fattar inte riktigt med det här med trådlöst. Först när vi skaffade det så Jippii. Men det dröjde inte länge försen man upptäckte alla defekter.
Mycket dålig respons tid på tangent bordet= Bokstäverna kommer i omvänd årdning i bland/ofta
Tangent bordet kan man leva med men musen den är fruktansvärd
Den liggre liksom efter med flera cm på skärmen med dålig presision.
Det ända posetiva är att den räcker kansk e 3-4 meter men inte som den har utlåvat på 6-7 meter. Men hur ofta sitter du inte vid datorn och skriver. Det kaske har hänt mig en gång att syrran ville komma in på datorn och jag var för lat att gå i från sängen 😀
Nu säger jag inte att alla trådlösa suger och jag kanske överdrev lite på dom där cm arna
Nu har jag kvar tangentbordet och jag Baxa en sladd optisk mus av farsan. Inget slår Optisk med sladd
November 22, 2001
Alex_88_ wrote: Jag fattar inte riktigt med det här med trådlöst. Först när vi skaffade det så Jippii. Men det dröjde inte länge försen man upptäckte alla defekter.
Mycket dålig respons tid på tangent bordet= Bokstäverna kommer i omvänd årdning i bland/ofta
Tangent bordet kan man leva med men musen den är fruktansvärd
Den liggre liksom efter med flera cm på skärmen med dålig presision.Det ända posetiva är att den räcker kansk e 3-4 meter men inte som den har utlåvat på 6-7 meter. Men hur ofta sitter du inte vid datorn och skriver. Det kaske har hänt mig en gång att syrran ville komma in på datorn och jag var för lat att gå i från sängen 😀
Nu säger jag inte att alla trådlösa suger och jag kanske överdrev lite på dom där cm arna
Nu har jag kvar tangentbordet och jag Baxa en sladd optisk mus av farsan. Inget slår Optisk med sladd
Har ett gammalt logitech "kit" trådlös mus+tgb här.
Kan hålla med om att musen inte är lika bra som en med sladd (men det ska väl vara bättre på nya modeller?) men tangentbordet märker jag absolut ingen skillnad på.
2 Guest(s)