January 11, 2003
Jag jagar typ spännband som man sätter runt datorn så man kan bära den. Jag har sett det på nån reklam film och har en vän som har det. Det funkar ungefär som en väska fast det är bara tygband (typ) som man sätter runt om datorn. Min vän som har det fick det med sin dator så han vet inte var man skaffar det iaf.
Nån som anteligen vet vad det heter eller kanske tom vet var man kan handla det?
February 12, 2001
LAN Strap finns här: http://www.whynoi.se/shop/prod.....ProdID=235
Thermal Take bärsele finns här: http://www.gtek.se/index.php?m.....b36c603dd0
Kör själv med en LAN Strap och den funkar mycket bra
January 11, 2003
Jag är väl på LAN typ 1 gång var 3:e månad kanske. Tycker det är jobbigt o få ner datorn i en låda o även om använder den så har man ändå inte handtag...
Tack för tipsen, det var precis vad jag letade efter.
Fantomen: Finns det axelband man kan använda till LAN Strap, eller är det bara bära o se glad ut? 😛 Kan man typ ta en från en sportväska kanske? Den verkar vara tålig o väl värt sitt pris...
Den från Gtek med axelband verkar vara lite svagare... Maximal vikt: 30 kg...
Jo budget spelar definitivt roll... hade jag åkt iväg med datorn typ varje vecka så hade det varit värt mer, men 400 e nog gränsfall... vilket e typ Gteks pris för Thermaltakes XaserBag.
March 20, 2003
Här är en liten guide som kan användas av er som anser er ha problem med att transportera er dator.
1. Stoppa absolut inte ner datorn i någon kartong eller något annat fånigt.
2. Ta på dig skorna och gå ut till bilen.
3. Starta motorn och kör iväg för att parkera så nära ytterdörren som möjligt (lämna lite plats så du kan öppna dörren).
4. Om du är av kvinnligt kön eller väldigt klent byggd så kan du överväga bärremmar (dessa används i vanliga fall då man flyttar pianon, kassaskåp och liknande inventarier).
5. Koppla ur alla kablar och liknande.
6. Detta kan låta extremt överväldigande men fatta datorn stadigt med bägge händer. Uttala högt "Fatta, säkra, lyft". Bär nu ut datorn till bilen (var noga med att inte snubbla på vägen).
7. Upprepa steg 6 fast med skärmen istället.
8. Spänn fast dyrgriparna med bälten.
9. Samla ihop övriga delar samt kablar i en påse och lasta in även denna i bilen.
10. Du är nu klar och kan åka iväg till ditt LAN.
11. Utför steg 6 till 9 i omvänd ordning när du kommer fram för att vara färdig för LANet.
January 11, 2003
Pim_ wrote: Här är en liten guide som kan användas av er som anser er ha problem med att transportera er dator.
1. Stoppa absolut inte ner datorn i någon kartong eller något annat fånigt.
2. Ta på dig skorna och gå ut till bilen.
3. Starta motorn och kör iväg för att parkera så nära ytterdörren som möjligt (lämna lite plats så du kan öppna dörren).
4. Om du är av kvinnligt kön eller väldigt klent byggd så kan du överväga bärremmar (dessa används i vanliga fall då man flyttar pianon, kassaskåp och liknande inventarier).
5. Koppla ur alla kablar och liknande.
6. Detta kan låta extremt överväldigande men fatta datorn stadigt med bägge händer. Uttala högt "Fatta, säkra, lyft". Bär nu ut datorn till bilen (var noga med att inte snubbla på vägen).
7. Upprepa steg 6 fast med skärmen istället.
8. Spänn fast dyrgriparna med bälten.
9. Samla ihop övriga delar samt kablar i en påse och lasta in även denna i bilen.
10. Du är nu klar och kan åka iväg till ditt LAN.
11. Utför steg 6 till 9 i omvänd ordning när du kommer fram för att vara färdig för LANet.
Måste fråga... var kommer tåget till andra landskap och omlastning på centralstaionen in i den listan? för det är det jag behövde den till...
1 Guest(s)