trasig grafikkort. vilket ska bli det nya?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
trasig grafikkort. vilket ska bli det nya?
Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 27, 2005 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ja det är så att mitt grafikkort har råkatut för en olycka (se bild för ett exempel. BILD

kort och gott så uppstår ränder,streck och prickar om jag inte önskar ha på skärmen. att spela är omöjligt. 2D grefik fungerar ganksa bra så jag akn arbeta och använda datorn men den duger direckt inte till att spela på längre, eller att se på film på för den delen.
jag har hafft problem med den innan och jag har fått dessa atrifackter (stavade jag rätt) lite nu och då. det brukar oftast lösa sig med att jag stänger av den och låter den vila lite men nu verkar det sitta där i all evighet. Det har varit såhär i tre dagar nu. Jag fick samma problem i slutet av förra veckan men då satt det bara i över dagen fast det visste jag inte då så jag skickade ett mejl till komplett.se

komplett skrev detta till mig.

komplett wrote: Meddelande från support:
Hej,
Vi har för tillfället inte kvar denna produkten i lager. Det är möjligt att den kommer in igen under tiden som din vara är i tran
sport tilloss och då har vi en utbytesgaranti. Vill du byta till en annan vara så gå in på http://www.komplett.se och leta upp en er
sättningsvara
som du tycker passar och skicka med artikelnummer på den. Du kan byta till en vara som kostar lika mycket eller mer än den
returnerade, mot eventuell mellanskillnad. Om varan har haft en normal utveckling på priset så ersätts din vara med senast kända
dagspris då varan fanns i lager.
Hittar du inget som du tycker passar kan du ringa till vår support på 031-7102000 och får hjälp med att välja ut något. Får vi ej
med
något artikelnummer så kommer vi att ersätta varan med en likvärdig eller bättre. Skulle inte dessa två alternativ gå att uppfyll
a så
kommer varan att krediteras enligt ovan prisuträkning.
Allt ovan enligt förutsättning att varan testas defekt.

Vänliga hälsningarReturavdelningen
Komplett.se

jag funderar på att byta till mig ett bättre, mot mellanskillnad såklart. mitt förra var ett 9700. jag har en nätdel på 300w, en amd64 3000+@2400mhz (130nm) s754 och kortet måste vara AGP.

har ni några förslag till mig?

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
983677
November 27, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

vad är inbytes värdet om du väljer ett dyrare kort?

Vitamin-C
Member
Medlem
983686
November 27, 2005 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

ja jag köpte kortet för 900:- exkl. frakt så jag antar attt det är like mycket.

Sen har jag en en till fråga, när man skall reutera varan, hur gör man då?

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
983781
November 27, 2005 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hitta en passande låda att packa in dne i om du inte har orginal och ha grafikkotet i en antistatpåse. Sen är det bara till att vänta på ett brev från komplett så du slipper betala frakten dit. Du kan ju se om du kan få ett 6600GT i utbyte sen.

Storstan
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
983923
November 28, 2005 - 12:37 am
sp_Permalink sp_Print

Hur gamla är ni egentligen? Har ni helt slutat gå i skolan? Stavningen här är ju under all kritik. Eller ska jag säga kritick.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
983931
November 28, 2005 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

Storstan wrote: Hur gamla är ni egentligen? Har ni helt slutat gå i skolan? Stavningen här är ju under all kritik. Eller ska jag säga kritick.

Du vet hur man gör ett gott intryck på nya forum? 😉

Angående grafikkortet skulle jag säga 6600 eller liknande. 🙂

Vitamin-C
Member
Medlem
983958
November 28, 2005 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Storstan wrote: Hur gamla är ni egentligen? Har ni helt slutat gå i skolan? Stavningen här är ju under all kritik. Eller ska jag säga kritick.

Välkommen till nordichardware!
Jag har läs och skrivsvårigheter (se dyslexi). Egenligen så har jag bara svårt för att stava då jag är ganska duktig på att läsa.

jag har funderat på ett 6600, fast kanske amn ska slå på stort och köpa ett x800GTO.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 347
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL