September 4, 2004
Nu har jag tröttnat på mina tröga SDRAM och måste/vill köpa nytt moderkort och RAM och har tittat lite på MSI PT880 Neo-LSR som verkar trevligt och är ju extremt billigt också.
Så min fråga är tror ni att min nuvarande processor fungerar på den, har en P4 (Willamette) 1.6GHz. Samt om 512MB DDR PC3200 TwinMOS / M-TEC 400MHz fungerar bra till moderkortet. Ska så småningom även köpa ny processor men har bara studiebidrag som inkomst så jag får ta ett steg i taget 🙂 Tacksam för svar
May 10, 2003
fanis i ditt läge hade ja nog köpte ett socket A moderkort med en XP 2500+ och sen minne det kostar inte mycket idag o ger dig betydligt mer prestanda än din 1,6 P4 :),
Alternativet är att lägga ut mer pengar på en Athlon 64 3000+ som kostar 1525 på datorbutiken (boxed) och ett moderkort å minne till den.
March 20, 2003
Redfaction wrote: [quote=denstore]Någon som vet hur pass konvertrarna mellan 423 och 478 fungerade? Min bror har samma problem, men han sitter på en massa RDRAM, så han känner inte riktigt för att byta ut allt.
RDRAM e ju inte bättre än dagens DDR precis..:)
Så det är smartare att kasta det minnet man har o köpa nytt?
June 27, 2002
Pim_ wrote: [quote=Redfaction][quote=denstore]Någon som vet hur pass konvertrarna mellan 423 och 478 fungerade? Min bror har samma problem, men han sitter på en massa RDRAM, så han känner inte riktigt för att byta ut allt.
RDRAM e ju inte bättre än dagens DDR precis..:)
Så det är smartare att kasta det minnet man har o köpa nytt?
Dagens moderkort är något snabbare..:)
March 11, 2003
Det är klart, men ibland har man inte råd att köpa nytt, och min brorsa är inte direkt någon hårdvarubög som halva detta forumet. Kan han uppgradera från 1,3 till 1,9Ghz, byta ut sitt Radeon 7200 32Mb till ett av mina 9700Pro och sätta i ytterligare lite minne, så klarar han sig ett bra tag till. Hela anledningen att han frågade om hjälp var att han hade fått Doom3, och det gick bättre på hans bärbara än den stationära......:)
October 7, 2002
denstore wrote: Det är klart, men ibland har man inte råd att köpa nytt, och min brorsa är inte direkt någon hårdvarubög som halva detta forumet. Kan han uppgradera från 1,3 till 1,9Ghz, byta ut sitt Radeon 7200 32Mb till ett av mina 9700Pro och sätta i ytterligare lite minne, så klarar han sig ett bra tag till. Hela anledningen att han frågade om hjälp var att han hade fått Doom3, och det gick bättre på hans bärbara än den stationära......:)
Pröva med att bara byta grafikkortet till att börja med och se om det hjälper - Ett Radeon 7200 är ju definitivt inget häftigt...
March 11, 2003
TERdON wrote: [quote=denstore]Det är klart, men ibland har man inte råd att köpa nytt, och min brorsa är inte direkt någon hårdvarubög som halva detta forumet. Kan han uppgradera från 1,3 till 1,9Ghz, byta ut sitt Radeon 7200 32Mb till ett av mina 9700Pro och sätta i ytterligare lite minne, så klarar han sig ett bra tag till. Hela anledningen att han frågade om hjälp var att han hade fått Doom3, och det gick bättre på hans bärbara än den stationära......:)
Pröva med att bara byta grafikkortet till att börja med och se om det hjälper - Ett Radeon 7200 är ju definitivt inget häftigt...
Jo, men jag skulle velat sätta i en lite kraftigare processor åt honom också. Kruxet är ju bara att få tag i de lite kvickare 423:orna. Det är ju helt omöjligt. Därför funderade jag på konverterare till den. Det lär i alla fall gå att köra en 1,9Ghz i den då. Och tillsammans med 9700Pro och 1gig RDRAM så blir det inte så pjåkigt.
1 Guest(s)