Tummen ner för db|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tummen ner för db
^AG^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 14, 2001 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att man ska skrota Datorbutiken totalt, visserligen har dom ganska bra priser men deras leveranser är totalt ur usla. Beställde mina grejer för ca 7 veckor sedan o fick dom i förr går, det tycker inte jag är speciellt bra leverans. Sedan när man har ringt och frågat om sakerna finns i lager så finns vissa saker och inte andra, om man sedan ringer en vecka senare så är sakerna som fanns borta ur sortimentet och dom som var borta förra gången finns då i lager, jag menar. Så kan det fan inte få vara, dom säger att dom har ett system där dom lägger undan saker som finns och låter dom sedan ligga där tills det övriga kommer, men i mitt fall så har dom tagit bort saker för mig o sedan skickat det till nån annan istället. FY FAN skrota DB!!! :burn: :burn: :burn:

RoTe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1510
46192
August 14, 2001 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vissa har otur...

^AG^
Kommer du hit ofta?
Medlem
46200
August 14, 2001 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm jag vet inte om jag är så säker på att kalla det otur när det händer för andra gången, visst kan det hända en gång men inte två. Det tycker jag sugen som fan!!!

P
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
46202
August 14, 2001 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har lagt ner datorbutiken för länge sen...

kommer aldrig beställa därifrån igen...

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
46209
August 14, 2001 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har dom höjt priserna me över 200:- på "mitt" mobo som jag skulle ha

HipHoper_Sthlm
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 260
46212
August 14, 2001 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag beställde graffekort tordag kl 10.00 och måndag kl 10.00 hade jag det i datorn! datorbutiken.com rokkar fett!!

DoRsal
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 104
46606
August 15, 2001 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag beställde en hårddisk från datorbutiken för något år sedan...
gick några veckor sen mailade jag och frågade (dom hade ingen telefonsuport då) fick svar att det var påväg... väntade .. skickade mail och frågade igen vars min hårddisk var... då fick jag inget svar... skickade ca 3-4 mail utan svar tillslut efter typ 2 månader så fick jag en såndär grej i brevlådan om att det fans på posten, men icket de... det fans inget paket på posten. då rigde jag i alla fall till datorbutikens leverantör och typ tvingade dom att avbeställa mina varor "jag var jävulskt less på alla problem". Tillslut så av beställde dom hårddisken. tog typ 2 och enhalv månad innan jag kunde beställa en ny hårddisk från ett annat företag. Fick dessutom större hårddisk när jag beställde en igen... priserna hade hunnigt gå ner regält.

aja... säger bara att datorbutikens leverantörer suger, men dom har bra priser... jag tror dom har bättrat sig nu på senare tid.. nu när dom har telefonsuport å allt.

vetefan vars jag ska beställa nästa gång.

Apetyx
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 43
46610
August 15, 2001 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade samma problem med dem fick väta 10 - 11 veckor sen fick jag pengarna tillbaks. Kommer nog aldrig att köpa därifrån igen, JMEDATA eller Multidirect är bra tycker jag.

Skottgroda
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
46618
August 15, 2001 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Tut!
Jag har bara goda erfarenheter av datorbutiken, har beställt ett par gånger och allt har varit smidigt och utan problem. Det jag har köpt är bla processor, fläktar, galler och grafikkort.

Att alla leverntörer kan strula till det och få problem med leveramser, det vet vi alla. Men att ge raka besked, stå för det som lovats och eventuellt betala tillbaka pengar om problemen inte går att lösa, är väll en självklarhet om butiken är seriös? Dessutom skall ju vissa saker som t.ex. återbetalning av pengar inte ta en evighet. Hade det varit tvärt om, butiken som skall ha pengar av en kund så hotas det med avgifter och indrivning innan ens saken har blivit klargjord.

Hälsningar
Skottgrodan

GoMeR
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
46628
August 15, 2001 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

Jag beställde en skärm och lite papst fläktar för 2 veckor sedan, väntar fortfarande på dom 🙁

HiTmaN__
Medlem
Forum Posts: 115
46634
August 15, 2001 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

jag har beställt från db 2 gånger och det har inte tagit mera änn 1vecka på att få minn grejer, när du beställde tog du dom gröna varorna??

Calymar
Medlem
Forum Posts: 117
46675
August 15, 2001 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Se bara till att beställa gröna varor dom lär med största sannolikhet finnas i deras lager, dom flesta borde kunna lista ut att dom röda är slut och dom själva väntar på leverans vilket i sin tur kan ta veckor.

Har beställt från db tre gånger har aldrig tagit mer än 48 timmar tills jag fått grejorna smile

Lobo
Medlem
Forum Posts: 157
46930
August 15, 2001 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, kolla laferstatus på saker ni beställer, själv så handlar jag uteslutande från http://www.komplett.se . De är oftast billigast om man ska ha flera saker.
Men bäst leverans har nog Dustin i alla fall.
Jag fick hem sakerna till dörren kl12 dan efter jag beställt!! Synd bara att Dustin är dyra.

Totto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1026
47084
August 15, 2001 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inget att klaga på vad det gäller Datorbutiken. Är alla grejer man beställer "gröna" så går det på ett par dagar. "blå" och "gula" lite längre tid, typ 1-2v. Handlar där ofta, och är nöjd.

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
47253
August 16, 2001 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Det söp bort min order, mailade och frågade va f-n mina saker var...

-Ehh... Har du lagt en order, det får du nog göra om.

(Ja, ordern gick igenom på nätet utan problem)

Köpte allt i GBG i stället, samma priser.

KOLLA http://www.pc-fixarna.se om ni bor i gbg.

Mycket mycket bra enligt mig.

Jim
Medlem
Forum Posts: 153
51530
August 24, 2001 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med, skrota DB. Jag beställde lite saker därifrån, det gick någon vecka om jag undrade vart dom var, mailade dom några gånger och tillochmed ringde dom men jag har inte fått några saker och det är lika bra det för jag har köpt allt ifrån komplett.se istället. Där vet dom att kunderna är det viktigaste så jag kommer aldrig beställa något ifrån DB igen!

Brännarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
54334
August 30, 2001 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-08-15 13:24, GoMeR wrote:
Jag beställde en skärm och lite papst fläktar för 2 veckor sedan, väntar fortfarande på dom 🙁

har du gjort en leverans förfrågan????
jag beställde papst för nån dag och när jag fick leverans svar så stod det att papst fläktarna va slut..... dom väntade på nya....

^AG^
Kommer du hit ofta?
Medlem
54337
August 30, 2001 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Det träliga är att jag blir nog tvungen att beställa därifrån igen för att jag ska ha en Azer 20X brännare och det är det enda stället som jag hittar den på 🙁 Vad ska man göra.

Pusher
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 58
54343
August 30, 2001 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Datorbutiken har ett jäkla sett att bemöta sina kunder på! Jag bestälde grafikkort moderkort minnen för över två veckor sedan och inget har dykt upp än.

Alla varor som jag bestälde hadde grön tumme upp, efter beställnigen var de flesta varorna blå.

En sak till, efter att DB vart utnämnd som det billigaste dator butiken på nätet så höjde dem priset på de flesta varorna... inte sant?

^AG^
Kommer du hit ofta?
Medlem
54347
August 30, 2001 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo så sant som sagt, dom är inte så billiga längre, det är nästan samma priser på Komplett.se

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 192
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL