tummen upp elgiganten!|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
tummen upp elgiganten!
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 26, 2006 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

En tråd som inte har så mycket (läs inget alls) med datorprodukter att göra men tycker ändå att det kan vara bra att skapa den. Speciellt med tanke på antalet trådar som handlar om butikernas dåliga service etc.

Köpte en dammsugare i augusti -05. På senare tid började den bli lite varm och lukta lite. Men det värsta problemet var dockl att slangen var paj och inte gick att laga med tejp, den sprack bara på andra ställen.

Gick in med den idag och trodde jag skulle få en ny slang. Fick en ny dammsugare efter att bara ha berättat det lilla som jag skrivit ovan.
Lyfte dagen för mig, en droppe i havet för butiken men rätt mycket för en student 😛

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
1027231
March 26, 2006 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

mjo, elgiganten har jag också uppfattat som både billiga och bra!

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
1027248
March 26, 2006 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

rätt sälajre och rätt tillfälle :p .. jag har bra erfarenheter av elgiganten själv, framförallt när det gäller priser och prutmån

Spinal
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
1027270
March 27, 2006 - 6:59 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är numera lite tveksam till giganten då en granne till mig köpte en "ny" dator, men blev fundersam då de hemma upptäckte massa läxprogram osv som var installerat på den.

Det visade sig efter mycket bök & stök att det var en beggad dator de fått. Bara ompackad och tejpad som ny !
Förmodligen hade de helt sonika missat att formatera om den innan ompack !

Vilket såklart får mig skeptisk att köpa grejjer där, så länge det inte syns nån åverkan samt helt ompackad för att se ut som sprillans, kan man alltså få en beggad grej. Nää tack, säljs det som nytt ska det banne mig inte vara nån som använt den före.

För lägre pris ok, samt att de meddelar kunden om detta, vilket de alltså inte gjorde. Har gillat elg förr, men nu är jag skeptisk om de håller på med såna ful-saker.

Man ska aldrig glömma att de i slutändan bara vill sälja, det där med att försäljare månar om kund ska man aldrig lita på imo. Finns iofs bättre och sämre ställen helt klart men men 🙂

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1027279
March 27, 2006 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

El-Giganten 🙂
fick en mp3 spelare av pappa julen 04, den pajade (I/O fel) runt påsk, men pappa hittade inte kvittot, eller det gjorde han, i november.
vi åkte till El-Giganten ställde mig i service kön, snubbens dator krashade när han stoppade in spelaren i datorn xD han sa att dom inte hade någon likadan inne så jag skulle få pengarna tillbaka men att det skulle bli ett litet avdrag om inte allt var med, så jag åkte hem och hämtade dom slitna sukniga öron snäckorna, lämnade in den och ställde mig i kön till kassan för att få pengarna (499kr) då frågar han efter det kortet som "jag" hade betalat med vid köpet. wtf? det var ju en julklapp och jag stog där med kvittot, nu var pappa med, men han vägrade ta fram sitt kort, pappa stod och skrek på dom i ca 20 minuter. först krävde pappa pengarna kontant, sen sa han att han ville ha 200kr extra för att dom var otrevliga, dom vägrade, nu sa pappa att han ville ha 500+500kr av dom, slutade den kvällen med att pappa skrek att han skulle polisanmäla dom osv. Efter att pappa mailade någon högre chef så fick jag 700kr

det är ändå rätt så bra att få 700kr för en produkt som man köppte för 499kr 10-11 månader tidigare 🙂
(pappa är alltid sådär, han ger sig aldrig)

Pat Benson
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
1028256
March 30, 2006 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Har själv ett extraknäck där jag jobbar just med reklamtionsärenden och det är kollegor som sagt att Elgiganten är skit på det området, aldrig handlat mer än cdrw skivor av dom kanske kan ändra på det nu då, dom är ju trots allt ganska billiga.

För övrigt gäller kvitto, eller på annat sätt kunna hänvisa att man köpt varan hos säljaren, kontoutdrag eller liknande, där varan är specificerad.

Numera 3 års reklamationstid (i Sverige).. att sen återförsäljare snackar om 1-2 års garanti har inte mycket med saken att göra, om det inte handlar om på-plats-garanti etc.

Återförsäljaren har "rimlig" tid att åtgärda problemet, inte alltid säkert att dom byter på plats, och inget krav, även om det tillhör god kundpolicy att åtgärda problemet så fort som möjligt, utan att behöva tjafsa med kunden.
Nöjd kund kommer igen.

P.B

WuYang2k3
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 98
1029202
April 2, 2006 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Nä, asså man ska absolut inte köpa datorer på el-giganten, hemvaror och andra saker kanske man kan köpa där, farsan köpte en bärbar dator där några år sen. Det var nått okänt grafikkort i den, Radeon 345IGP eller nått, den blev för varm hela tiden och datorn laggade ihop och det slutade med att den stängde av sig efter några timmar. Vi tog in den dit och det tog 3 månader innan dem ringde oss tillbax och sa att det var nått problem med deras dator fixare blablabla, tog 3 månader och 2 veckor innan vi fick tillbaka den och datorn funkade bra i 2 veckor... nu har problemet dykt upp igen... Jag bryr mig inte om själva datorn, eller att det tog så länge för dem att fixa den, det är bara att datorer dem säljer är mycket sämre än dem man köper på datorbutiken eller komplett...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL