August 11, 2005
En tråd som inte har så mycket (läs inget alls) med datorprodukter att göra men tycker ändå att det kan vara bra att skapa den. Speciellt med tanke på antalet trådar som handlar om butikernas dåliga service etc.
Köpte en dammsugare i augusti -05. På senare tid började den bli lite varm och lukta lite. Men det värsta problemet var dockl att slangen var paj och inte gick att laga med tejp, den sprack bara på andra ställen.
Gick in med den idag och trodde jag skulle få en ny slang. Fick en ny dammsugare efter att bara ha berättat det lilla som jag skrivit ovan.
Lyfte dagen för mig, en droppe i havet för butiken men rätt mycket för en student 😛
April 22, 2003
Jag är numera lite tveksam till giganten då en granne till mig köpte en "ny" dator, men blev fundersam då de hemma upptäckte massa läxprogram osv som var installerat på den.
Det visade sig efter mycket bök & stök att det var en beggad dator de fått. Bara ompackad och tejpad som ny !
Förmodligen hade de helt sonika missat att formatera om den innan ompack !
Vilket såklart får mig skeptisk att köpa grejjer där, så länge det inte syns nån åverkan samt helt ompackad för att se ut som sprillans, kan man alltså få en beggad grej. Nää tack, säljs det som nytt ska det banne mig inte vara nån som använt den före.
För lägre pris ok, samt att de meddelar kunden om detta, vilket de alltså inte gjorde. Har gillat elg förr, men nu är jag skeptisk om de håller på med såna ful-saker.
Man ska aldrig glömma att de i slutändan bara vill sälja, det där med att försäljare månar om kund ska man aldrig lita på imo. Finns iofs bättre och sämre ställen helt klart men men 🙂
August 16, 2003
El-Giganten 🙂
fick en mp3 spelare av pappa julen 04, den pajade (I/O fel) runt påsk, men pappa hittade inte kvittot, eller det gjorde han, i november.
vi åkte till El-Giganten ställde mig i service kön, snubbens dator krashade när han stoppade in spelaren i datorn xD han sa att dom inte hade någon likadan inne så jag skulle få pengarna tillbaka men att det skulle bli ett litet avdrag om inte allt var med, så jag åkte hem och hämtade dom slitna sukniga öron snäckorna, lämnade in den och ställde mig i kön till kassan för att få pengarna (499kr) då frågar han efter det kortet som "jag" hade betalat med vid köpet. wtf? det var ju en julklapp och jag stog där med kvittot, nu var pappa med, men han vägrade ta fram sitt kort, pappa stod och skrek på dom i ca 20 minuter. först krävde pappa pengarna kontant, sen sa han att han ville ha 200kr extra för att dom var otrevliga, dom vägrade, nu sa pappa att han ville ha 500+500kr av dom, slutade den kvällen med att pappa skrek att han skulle polisanmäla dom osv. Efter att pappa mailade någon högre chef så fick jag 700kr
det är ändå rätt så bra att få 700kr för en produkt som man köppte för 499kr 10-11 månader tidigare 🙂
(pappa är alltid sådär, han ger sig aldrig)
September 6, 2004
Har själv ett extraknäck där jag jobbar just med reklamtionsärenden och det är kollegor som sagt att Elgiganten är skit på det området, aldrig handlat mer än cdrw skivor av dom kanske kan ändra på det nu då, dom är ju trots allt ganska billiga.
För övrigt gäller kvitto, eller på annat sätt kunna hänvisa att man köpt varan hos säljaren, kontoutdrag eller liknande, där varan är specificerad.
Numera 3 års reklamationstid (i Sverige).. att sen återförsäljare snackar om 1-2 års garanti har inte mycket med saken att göra, om det inte handlar om på-plats-garanti etc.
Återförsäljaren har "rimlig" tid att åtgärda problemet, inte alltid säkert att dom byter på plats, och inget krav, även om det tillhör god kundpolicy att åtgärda problemet så fort som möjligt, utan att behöva tjafsa med kunden.
Nöjd kund kommer igen.
P.B
August 1, 2004
Nä, asså man ska absolut inte köpa datorer på el-giganten, hemvaror och andra saker kanske man kan köpa där, farsan köpte en bärbar dator där några år sen. Det var nått okänt grafikkort i den, Radeon 345IGP eller nått, den blev för varm hela tiden och datorn laggade ihop och det slutade med att den stängde av sig efter några timmar. Vi tog in den dit och det tog 3 månader innan dem ringde oss tillbax och sa att det var nått problem med deras dator fixare blablabla, tog 3 månader och 2 veckor innan vi fick tillbaka den och datorn funkade bra i 2 veckor... nu har problemet dykt upp igen... Jag bryr mig inte om själva datorn, eller att det tog så länge för dem att fixa den, det är bara att datorer dem säljer är mycket sämre än dem man köper på datorbutiken eller komplett...
2 Guest(s)