January 26, 2004
Köpte ett FX5600 från db.com för ett bra tag sen.
Efter bara nån månad uppstod massa grafikfel så kortet skickades tillbaks och jag fick ett nytt. Men det tog inte lång tid innan samma sak hände igen så jag skickade tillbaks kortet åter en gång 🙁
Men denna gång skrev jag att jag ville ha ett9600XT istället och glädjande nog så kom det idag ett 9600XT, utan nån mellanskilnad 😀
Vet inte vad jag som konsument har för rättigheter, men antar dom igentligen inte har nån direkt skyldighet att erbjuda att kunna byta kortet.
Men vart småglad när detta gick så smidigt och fort utan nå krångel. Och kan då säga att 9600XT:en är ju lite bättre än FX5600 🙂
January 2, 2003
September 11, 2002
Jag har också samma erfarenheter från db.com. Har fått nyare och bättre versioner av moderkort, RAM-minnen och grafikkort från dem. Tre varor vid tre olika tillfällen som jag har fått tillbaka bättre alternativ! Det är riktigt sjysst gjort!
Visst har jag haft långa leverenstider från dem också. Tre månader tog det att få mitt moderkort på RMA, men jag hade bra kontakt med dem hela tiden och fick ju som sagt plåster på såren, så jag är väldigt nöjd!
När jag beställde mitt senaste chassi från dem så plockade jag upp det ur lådan som man brukar, men råkade ta tag i det rätt på en av de små plastluckorna som sitter framför CD-ROM enheter och liknande så den pajade innan jag ens fick upp chassit ur kartongen... men då var det nån kille på db som ägnade flera veckor åt att jaga fatt på en ny lucka gratis åt mig från tillverkaren. Han satt väl antagligen inte med det där 24/7 direkt, men för mig var det ovärderligt när luckan väl kom hem!
Är så mycket negativa trådar om db, så jag tycker nästan de förtjänar lite positiv feedback ibland också 🙂
December 31, 2001
De flesta butiker erbjuder faktiskt att du kan få byta din vara mot en vara som har likvärdigt pris.
Komplett har det och datorbutiken, finns säkerligen flera.
Det du fick kanske var ett sådant de skickat ut men ingen hämtat upp. De brukar ha sänka priserna på sådana grejjer rätt ordentligt. Annars skulel de förlora på det rätt ordentligt.
1 Guest(s)