Tummen upp för Datorbutiken.com|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tummen upp för Datorbutiken.com
zeg
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 27, 2004 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte ett FX5600 från db.com för ett bra tag sen.
Efter bara nån månad uppstod massa grafikfel så kortet skickades tillbaks och jag fick ett nytt. Men det tog inte lång tid innan samma sak hände igen så jag skickade tillbaks kortet åter en gång 🙁
Men denna gång skrev jag att jag ville ha ett9600XT istället och glädjande nog så kom det idag ett 9600XT, utan nån mellanskilnad 😀
Vet inte vad jag som konsument har för rättigheter, men antar dom igentligen inte har nån direkt skyldighet att erbjuda att kunna byta kortet.
Men vart småglad när detta gick så smidigt och fort utan nå krångel. Och kan då säga att 9600XT:en är ju lite bättre än FX5600 🙂

Emo
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
731989
September 27, 2004 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp, blev själv också positivt överraskad när mitt RMA-ärende bara tog 5-6 dagar från test av varan till att jag fick den...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
731990
September 27, 2004 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var schysst gjort, och ett mycket finare kort du fick.

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
732036
September 27, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har också samma erfarenheter från db.com. Har fått nyare och bättre versioner av moderkort, RAM-minnen och grafikkort från dem. Tre varor vid tre olika tillfällen som jag har fått tillbaka bättre alternativ! Det är riktigt sjysst gjort!
Visst har jag haft långa leverenstider från dem också. Tre månader tog det att få mitt moderkort på RMA, men jag hade bra kontakt med dem hela tiden och fick ju som sagt plåster på såren, så jag är väldigt nöjd!

När jag beställde mitt senaste chassi från dem så plockade jag upp det ur lådan som man brukar, men råkade ta tag i det rätt på en av de små plastluckorna som sitter framför CD-ROM enheter och liknande så den pajade innan jag ens fick upp chassit ur kartongen... men då var det nån kille på db som ägnade flera veckor åt att jaga fatt på en ny lucka gratis åt mig från tillverkaren. Han satt väl antagligen inte med det där 24/7 direkt, men för mig var det ovärderligt när luckan väl kom hem!

Är så mycket negativa trådar om db, så jag tycker nästan de förtjänar lite positiv feedback ibland också 🙂

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
732039
September 27, 2004 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

De flesta butiker erbjuder faktiskt att du kan få byta din vara mot en vara som har likvärdigt pris.
Komplett har det och datorbutiken, finns säkerligen flera.
Det du fick kanske var ett sådant de skickat ut men ingen hämtat upp. De brukar ha sänka priserna på sådana grejjer rätt ordentligt. Annars skulel de förlora på det rätt ordentligt.

fragone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 472
732043
September 27, 2004 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

en kompis beställde en ny prolle för ett tag sen, bulk. Sen när den kom så var det en boxad=) sen får man ju ofta karameller o andra godsaker av dom :corn:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 135
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL