April 14, 2002
Nu vet jag inte alls om denna tråd ligger rätt men kunde inte hitta nått bättre än detta.
Till frågan.
Jag funderar på att sätta ihop en tv-dator ute i vårt tv-rum för att spela dvd-filmer osv. Nu undrar jag, vad tror ni att man behöver för prestanda i en sån dator och os.
Jag hade tänkt använda en 266mhz men är lite rädd att det inte räcker. Det är vad jag ahr just nu. Ska eventuellt köpa ett bättre grafikkort. Sen lite ram vore kanske bra.
Vad tror ni skulle passa i den? Sen måste man ju kunna styra den på nått sätt och det har jag itne listat ut än. Vill inte lägga ner allt för mkt pengar på den och vill helst använda mej av det jag har tillgång till av hemma.
tack!
August 15, 2002
Minimum.
Windows 98 or higher
Pentium II 450 processor or equivalent
64 MB or more of RAM
8 MB or higher video card
Minimum 24-bit color when using Windows Media Player
DirectX 7 or higher is suggested for best video performance
Med lite optimeringar så klarar du dig säkert med en 400mhz.
December 19, 2000
jag har en sådan, jag har en Duron 750 i min och kör linux på den. Det smidiga med linux är att man kan skicka svcd/vcd/dvd/divx etc.. till i mitt fall då ett Creativ Dxr3 mpeg kort och få det på tv'n. Det fina med detta är att det spelar ingen roll i vilket format din divx är utan allt går att spela upp på mpeg kortet. "Varnar dock lite satt ca 6-7 timmar för att få bild 😉 drivrutinen till Hollywood+ o Dxr3 är inge rolig alls". I windows går det spela mpeg och dvd på kortet men linux drivrutinen är lite bättre :). Vad jag vet så ska det gå med en 266 om du har ett mpegkort och köra dvd på den, "har för mig att nån kompis kör på en p200 + ett mpeg kort"
December 15, 2002
min htpc är:
Celeron 366/66 @ 458/83
256 mb 66@83 mhz ram CL3 @ CL2
TNT2 Pro AGP 32 mb
4 gb hd
tv-kort
windows xp pro
den spelar divx perfekt om man inte gör något annat med den
ska köpa mpeg kort till den och en dvd läsare så den spelar dvd 🙂
1 Guest(s)