July 16, 2003
Skulle rekommendera Hauppauge PVR-150, nästan industristandard. Finns i några varianter och kommer du på att du vill lägga mer pengar så tar du ett PVR-500 med dubbla tuners.
Nästa steg är väl att gå från winXP Pro/Home till MCE2k5. Då får du en riktig TV/PVR lösning och inte den usla medföljande applikationen.
April 7, 2002
Det beror ju lite på vad du har för kabeltv-leverantör men är det analogt som gäller så är det ett Hauppauge PVR-150 som gäller precis som Trilogic säger. Jag har själv ett PVR-350 och jag har för mig att det sitter ungefär samma encoder chip i de korten enda skillnaden är att 350 har en decoder också men det behöver ju inte du eftersom du bara ska kolla på datorskärmen.
Skillnaden mellan ett PVR-150 och de billigare korten är just encoder-chippet. De billiga korten gör all encoding i mjukvara vilket belastar processorn väldigt mycket. Ett PVR-150 har ett hårdvaruchip som gör detta vilket avlastar processorn nästan helt. Det chippet ger också överlägset bättre bildkvalité än vad mjukvaru-varianterna ger.
PVR-150 funkar också klockrent i Linux om du vill byta till det längre fram.
November 22, 2001
Trilogic wrote: Skulle rekommendera Hauppauge PVR-150, nästan industristandard. Finns i några varianter och kommer du på att du vill lägga mer pengar så tar du ett PVR-500 med dubbla tuners.
Nästa steg är väl att gå från winXP Pro/Home till MCE2k5. Då får du en riktig TV/PVR lösning och inte den usla medföljande applikationen.
Eller så använder man mediaportal så slipper man köpa och installera nytt OS helt i onödan.
March 15, 2004
Json_81 wrote: [quote=Trilogic]Skulle rekommendera Hauppauge PVR-150, nästan industristandard. Finns i några varianter och kommer du på att du vill lägga mer pengar så tar du ett PVR-500 med dubbla tuners.
Eller så använder man mediaportal så slipper man köpa och installera nytt OS helt i onödan.
mediaportal funkar så mkt bättre med när man ställt in det bra.
älskar det.
July 16, 2003
maedhros wrote: [quote=Json_81][quote=Trilogic]Skulle rekommendera Hauppauge PVR-150, nästan industristandard. Finns i några varianter och kommer du på att du vill lägga mer pengar så tar du ett PVR-500 med dubbla tuners.
mediaportal funkar så mkt bättre med när man ställt in det bra.
älskar det.
Nä fy.. Min bästa kompis har ju ingått i MediaPortals utvecklingsteam. 😮
Jo visst är MP ett bra alternativ, specellt om man inte ska använd TV-delen eller är väl insatt i de frågor och problem som finns i en HTPC miljö.
Men MP är ju gratis, så användaren kan väl alltid testa.
2 Guest(s)