May 23, 2006
Jag är på jakt efter ett BRA tv-kort för så lite pengar som möjligt. Den främsta orsaken är att jag vill kunna spela TV-spel på monitorn. Jag vet att det finns adapters för att koppla tv-spelet direkt till monitorn, men de kostar ändå 5-600kr. Då kan man lika gärna skjuta till lite och få ett tv-kort med samma funktion plus tv och lite annat. Det skulle ju inte skada ifall det klarade att ta emot digital-tv också.
Jag har även testat att koppla via grafikkortet utan framgång. Jag får en bild som är suddig och blinkande. Med diverse mjukvara har jag förgäves försökt stabilisera bilden. Det verkar helt enkelt som att mitt grafikkort inte klarar biffen.
Eftersom jag är helt grön på detta område så väljer jag att starta en tråd. Man vill ju inte gå i alla nybörjarfällor som finns i alla produktkategorier. Vad ska jag kolla efter? Har du något kort att rekommendera? Kravet är att det klarar Composite-in och VGA- eller DVI-ut. Det måste givetvis också klara av att konvertera Composite-signalen till VGA eller DVI.
Lediga portar på mitt moderkort:
PCI-Express x1
PCI-Express x16
PCI
Övrig hårdvara i signaturen
1 Guest(s)