December 5, 2001
anden12 wrote: Jag har kollat runt lite på TV-kort men inser att det är en hel jungle..
Jag tänkte försöka använda den till att kolla och spela in typ (Vad annars :o)
Någon som kan ge mig förslag? Gärna billigt.
Analogt eller digitalt.. någon som har lust att förklara skillnaden?
Digital-TV=mycket bättre ljud och bild helt enkelt, samt fler kanaler.
Frågan är bara hur du bor och hur du tar emot TV nu?
Delph1 wrote: Jag blev rekommenderad Twinhan nyligen och de verkar vara riktigt trevliga kort. Finns på Dustinhome.se bl.a.
De har ett kort som tar både digitala marksändningar och vanliga analoga.//Andreas
Jag rekommenderar INTE Twinhans digital-tv-kort. Helkass mottagningsdel. Jag rekommenderar istället FireDTV för digital-tv och byter inte tillbaka till Twinhan.
*Edit* Alla som har testat båda håller med mig.
December 5, 2001
http://www.digital-everywhere.com
Kommer snart finnas i svenska butiker också, men det kommer bli lite dyrare då eftersom vi har 25% moms och Österrike 20%.
Tar 1 vecka att få hem efter beställning.
June 14, 2005
FireDTV ser väldigt exklusivt ut.
Några andra förslag..?
Gärna nånting man kan köpa i svenska butiken (gärna webhallen, mycom så man slipper frakt oxo), jag är inte beredd att lägga ut speciellt mycket pengar samtidigt.. :/
EDIT: finns ju tv-kort för runt 300kr, hur myucket sämre är dom, är dom acceptabla att använda?
December 5, 2001
anden12 wrote: FireDTV ser väldigt exklusivt ut.
Några andra förslag..?Gärna nånting man kan köpa i svenska butiken (gärna webhallen, mycom så man slipper frakt oxo), jag är inte beredd att lägga ut speciellt mycket pengar samtidigt.. :/
EDIT: finns ju tv-kort för runt 300kr, hur myucket sämre är dom, är dom acceptabla att använda?
Det är förmodligen analoga kort, eller så är det digitala kort som inte har stöd för betalkanaler.
March 11, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Delph1]"]Jag blev rekommenderad Twinhan nyligen och de verkar vara riktigt trevliga kort. Finns på Dustinhome.se bl.a.
De har ett kort som tar både digitala marksändningar och vanliga analoga.//Andreas
Jag rekommenderar INTE Twinhans digital-tv-kort. Helkass mottagningsdel. Jag rekommenderar istället FireDTV för digital-tv och byter inte tillbaka till Twinhan.
Vad var det för Twinhan-kort? Gäller samma för deras kort för marksänd TV?
December 5, 2001
denstore wrote: [quote=Sardaukar][quote=Delph1]"]Jag blev rekommenderad Twinhan nyligen och de verkar vara riktigt trevliga kort. Finns på Dustinhome.se bl.a.
Vad var det för Twinhan-kort? Gäller samma för deras kort för marksänd TV?
Det är bara marksänt jag har erfarenhet av.
Det var TwinhanDTV Ter-CI jag hade.
Man måste ha en hel del tur med sig om man ska köpa Twinhan. Kvaliten varierar väldigt mycket från kort till kort. Sen måste man ha närmaste perfekta mottagningsförhållanden för att det ska fungera någorlunda.
2 Guest(s)