June 11, 2001
TERdON wrote: [quote=affe]det var inte så jag menade... formulerar om frågan....
kan det här tvkortet avkoda dvdfilmer som hollywoodkorten
m.fl.?
Nej, det tyckte jag ju att jag skrev svar på!
Det är ett kort för att ta in TV-signaler till datorn från video-in eller antenn. Det har absolut inget med DVD att göra!
EDIT: För att vara riktigt tydlig: det har lika mycket att göra med DVD-tittande som exempelvis om du har en scanner...
Man kan utmärkt ta in dvd med dessa kort, om du har en extern dvd-spelare till din vanliga tv, likaså den vanliga vhs-videon, frågan är bara om du behöver använda en extern dvd-spelare eftersom du förmodligen har en dvd-spelare i datorn.
October 7, 2002
Sebbe wrote: [quote=TERdON][quote=affe]det var inte så jag menade... formulerar om frågan....
kan det här tvkortet avkoda dvdfilmer som hollywoodkorten
m.fl.?
Nej, det tyckte jag ju att jag skrev svar på!
Det är ett kort för att ta in TV-signaler till datorn från video-in eller antenn. Det har absolut inget med DVD att göra!
EDIT: För att vara riktigt tydlig: det har lika mycket att göra med DVD-tittande som exempelvis om du har en scanner...
Man kan utmärkt ta in dvd med dessa kort, om du har en extern dvd-spelare till din vanliga tv, likaså den vanliga vhs-videon, frågan är bara om du behöver använda en extern dvd-spelare eftersom du förmodligen har en dvd-spelare i datorn.
Iofs sant. Men vem vill koppla en extern DVD för att se film på datorn? Dessutom behövs det inte ett TV-kort, ett video-in-kort räcker till det.
February 1, 2003
köpte ett sånt där kort för 1½ år sen nått kostar 300 kr på computer city då inget man kan använda för spela in tv med direkt rippa några musicvideos var ju ingen direkt bra kvalla de blev och kolla tv på data skärmen funka vell men hur ofta orkar man sitta vid burken 24/7 tycker skönare kolla tv på tv:en helt enkelt. Mitt svar är ganska enkelt var jävligt onödigt köp från min sida inte för de kosta mycket utan för de sitter skräpar i pci sloten 😉
June 30, 2001
Bajenvraket wrote: köpte ett sånt där kort för 1½ år sen nått kostar 300 kr på computer city då inget man kan använda för spela in tv med direkt rippa några musicvideos var ju ingen direkt bra kvalla de blev och kolla tv på data skärmen funka vell men hur ofta orkar man sitta vid burken 24/7 tycker skönare kolla tv på tv:en helt enkelt. Mitt svar är ganska enkelt var jävligt onödigt köp från min sida inte för de kosta mycket utan för de sitter skräpar i pci sloten 😉
Om du tar och skriver om allt så kanske man kan förstå vad du menar. Svårt att läsa när du inte har punkter.
February 1, 2003
October 7, 2002
Sebbe wrote: Har man ett vivo-grafikkort kan man ta in och ut både video och tv, räcker med programvara för att ta in tv.
Jo, men då behöver du en video eller något annat med en TV-tuner i. Har du bara en dator så passar inte antennkabeln någonstans även om du köper ett VIVO-kort.
2 Guest(s)