July 28, 2003
Tjena
Jag hade tänkt att köpa ett kort så man kan titta och spela in TVprogram. Hur funkar detta?? Kan man fixa så att man kan använda en boxer i burken också?? Man kanske tillockmed inte behöver koppla ihop TVn med burken?? Jag har noll koll på sådant någon som kan förklara det närmre och komma med tips på bra TVkort??
December 6, 2002
har själv ett terratec cinergy 400 TV, funkar fint. riktigt bra bild.
när du vill spela in så kommer det sparas på hårddisken din. du kan välja en hel massa olika format, kvalité kontra utrymme
om du har en boxer så kopplar du koaxial ut från boxern till tv-kortet (som har en vanlig antennkabel ingång)
det finns även ett annat märke som kallas Hauppauge! dom vet jag inte hur dom är. jag är iaf nöjd och belåten med mitt terratec
förresten, om du inte har en aning. tv-kortet ska sitta i en av dina pci-platser
http://www.komplett.se +grafikkort + tvkort pci
April 24, 2003
Tjo din lilla krabbat 😀
jag ska hjälpa dig lite..
1, Ett bra tipps på ett tv-kort Pinnacle pctv pro "Kostar runt 1100 kr" fins billigare kort men jag tar det som ligger i mellan, man kan spela in alla olika format..
2, Ja det kan man om man har en sån där vanlig sladd som drar från videon till tv inte Scart kabel men en sån där rund med atenn grejs på.
3, Man behöver inte ha en tv.
4, Så här ska jag koppa mitt när jag bara får råd att köpa ett tv-kort
Dvd&Boxer ---> Video ---->DataTV-kort ----> Sen till en 28 tums tv 😀
så lägntar till jag får råd med den dära jävla s-video kabeln så jag kan dra nåt mellan dator och tv:n
May 6, 2002
Jag har ett TV-kort till salu, kolla denna tråden:
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=68643
July 28, 2003
April 24, 2003
SexMachine wrote: Går det ställa in inspelningar också?? Så om man vill att en inspelning ska ske utan att man e hemma så är detta möjligt?? Följer det med program så man kan klippa i filmen också??
Ja det ska väl gå iallafall på alla nya tänker jag.. Njae det brukar inte följa med såna program men har man Adobe Premie så duger det lika bra det med...
1 Guest(s)