January 21, 2004
Komplett.se kränger TwinMOS 512 PC3200 MB Dual Pack.. men det är ej Winbond.. Borde det funka att köpa två separata winbond o ändå köra dual-DDR eller är det bättre att satsa på Dual Pacl? Vågar man chansa? Kanske inte så mkt mer värt att skaffa Winbond om de nu kör CH-5? Hjälp en ej så insatt, pls..
November 15, 2002
Det lär funka fint att köpa två separata TwinMos winbond. Själv kör jag ett Winbondminne och ett icke Winbondminne i dual-DDR och det funkar hur bra som helst. Kör dessutom minnena i CL2. Dual Pack är i mångt om mycket ett PR-trick, kan dock ha viss betydelse i överklockningssammanhang.
June 20, 2002
marbe558 wrote: OK, kanske inte uttryckte mig korrekt.. undrade om det funkade att köra dem "tillsammans".. som jag förstått det måste minnena vara identiska för att kunna köra fsb800... har jag förstått fel?
nej, det stämmer inte...
förutsättningen för att du ska kunna köra fsb800 är helt enkelt att båda minnena klarar hastigheten...
Du kan lugnt köpa två winbond separat och köra på...
January 8, 2003
Då är det enda kravet att de klarar 400Mhz det klarar mina orginal 333 minnen lätt i cas 2. Hade från början standard TwinMos med M-tech chip på 256mb. Köpte sedan ett TwinMos orginal 512 mb minne dessa gick det bra att köra dual med. Men det kändes bättre att ha 2 likadana och så köpte jag brossans TwinMos minne som han köpte samtidigt som mig och sålde det andra. Nu har brossan 2 st TwinMos/Wb 400 minne men de klockar inte alls någe bra klarar inte 5-2-2-2 utan får köra i 5-3-2-2, alltså samma som mig med orginal minnen.
2 Guest(s)