February 16, 2005
Känns lite idag som man får välja mellan en tyst fläkt som då oftast bara är svart eller en med diodrar men då ökar ljudnivån.. jag har en fläkt som lyser blått i mitt chassi men den låter för mycket... finns det led-fläktar som är tysta?! kanske inte lika tysta som en papst 12db men i närheten i alla fall.
sen dom där fläktarna i alu. är dom bra/tysta?! dom ser ju lite roligare ut än en vanlig svart fläkt..
December 26, 2001
August 14, 2001
Du kan ju alltid måla en Papst-fläkt själv... å sätta in lysdioder.. inte speciellt svårt att borra några 5mm hål och trycka i några högintensiva lysdioder... dock får du ju inte en genomskinlig fläkt... vet inte hur mycket obalans det blir av att måla, inte SÅ mycket kan jag tänka mig... så du kan ju måla fläkten i nån UV-aktiv färg (finns neonfärger på färghandeln,dessa brukar reagera på UV-ljus) eller klarlack som är UV-reaktiv, och sen rikta UV-dioder mot den. genomskinliga fläktar tycker jag personligen bara är fult.. ska det vara "modat" ska det vara det, inte köpa saker som ser modade ut... för de har alla.
2 Guest(s)