April 29, 2004
Hej!
Har gått i tankarna att uppgradera min dator ett tag nu, och eftersom julen är över och man har blivit snäppet rikare så tänkte jag att det är dags.
Grafikkortet och hårddiskarna ska jag inte uppgradera men allt annat.
Chassi: Billigt, bra, inbyggt nätagg.
Processor: Minst 3ghz / 3000+
Minne: Minst 768mb
Modekort: bra, billigt.
Inte så informerande beskrivning kanske, men jag tänkte ifall någon som är bättre än mig på sånt här kan hjälpa!? 🙂 Jag är värdelös på nya modekort och vilket som är bäst osv.
Maxpris jag är villig att betala är 3500spänn om det är möjligt.
Så, finns det någon vänlig själv därute som kan hjälpa mig lite?
Tack på förhand / FloRic
May 17, 2002
Detta skulle jag kunna tänka mig att välja om jag var i dina kläder:
AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB - 1390:-
Abit NF8 Moderkort för S754, Firewire nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,uGuru - 860:-
2x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 - 2x 699:-
motiviering:
Cpu: AMD är det som gäller, prisvärd och snabb.
Moderkort: Billigt och bra moderkort från Abit som inte är gammalt och innehåller det du behöver, dock så är det bara två minnesplatser.
Minne: Billigt och bra minne från Corsair, dock kanske inte direkt överklockarens val 😉
pris sammanlagt: 3648:-, fast då har du 1gb minne och inte 768mb.
April 29, 2004
Krqagyzzz wrote: Detta skulle jag kunna tänka mig att välja om jag var i dina kläder:
AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB - 1390:-
Abit NF8 Moderkort för S754, Firewire nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,uGuru - 860:-
2x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 - 2x 699:-
motiviering:
Cpu: AMD är det som gäller, prisvärd och snabb.Moderkort: Billigt och bra moderkort från Abit som inte är gammalt och innehåller det du behöver, dock så är det bara två minnesplatser.
Minne: Billigt och bra minne från Corsair, dock kanske inte direkt överklockarens val 😉
pris sammanlagt: 3648:-, fast då har du 1gb minne och inte 768mb.
Jätte tack! Kan nog tänka mig att pressa upp budgeten till 4000:- eftersom jag även måste ha ett chassi.
Har en snabb fråga bara, om jag väntar med att uppgradera låt oss säga 3 månader, kommer jag få mycket bättre dator för samma pris då?
Vet inte om det är riktigt värt att uppgradera, men väntar jag för långa så kan jag inte sälja min nuvarande dator för nånting nästan..
Mer tips på delar och chassi snälla 😀
April 29, 2004
Krqagyzzz wrote: priserna kommer säkerligen gå ned om man tittar på en tremånadersperiod.
Jo, min trogna DELL får nog överleva några månader till då.. Annars, vad kan man sälja datorn i sign för tror ni?
Med inbyggd graffe istället för 9800PRO och endast en 40GB hdd, vad kan den vara värt då? 🙂
1 Guest(s)