February 10, 2002
Datorn e i dagsläget enligt följande:
Athlon Thunderbird 1.3 + ett Matsonic mobo!??, verkar vara ett kt266a som förutom ddr stöd har sdram stöd,+ 64mb ram pc100 sdram +ett Ati 3d rage pro turbo agp graffe kort....
När jag märkte att det hade två olika sorters minnes platser började jag gapflabba...
Mer minne har jag tänkt att skaffa en 512 ddr av nått slag kostar la 700 eller nått... Men sen vet jag inte om jag ska införskaffa en snabbare cpu eller ett bättre graffekort.. Os:et är win2000 pro o dator e tänkt för att surfa, spela spel o sånt som tjejer gör med sina datorer,,,, vad vet jag he he... den ska kännas snabbare helt enkelt...
Vad tycker ni jag ska köpa förutom minnet..... Tänk att jag har taket för denna uppgradering e 2 papp... o förresten...nån som kan matsonics hemsida???? vill typ kunna trimma upp skiten om det går så jag behöver manual o nyare bios.
mvh...en gubbe på 22 år som inte vet vad tjejer använder sin datta till...
October 7, 2002
Spinnjonte wrote: En 512:a ram får du nog räkna med att pröjsa iaf en tusenlapp för.
Kolla Kompletts veckoerbjudande denna vecka (bannern längst upp på denna sidan). En celeron 2,6 +moderkort +256ram. Bör göra rätt stor skillnad.
Är du riktigt säker? Jag tror faktiskt en åskpippi 1,3 är nästan jämförbar med celeronen (en Duron 1.6 slår en Celeron 2.6), så det gör ingen större skillnad. Moderkortet är förstås antagligen bättre - men det som definitivt gör skillnad är minnet. Och ju mer desto bättre. Tror faktiskt det gör mer att köra 512 DDR än 256 DDR även om man byter det andra, det bör dessutom vara billigare. Förmodligen måste SDR-platserna tömmas om man ska stoppa i DDR-stickor dessutom.
February 10, 2002
juppp man måste bygla om om man ska använda ddr minnet...
Men har ni inga exempel på billiga graffekort som tjejerna kan ha nytta av...
Jag e för ett ati baserat helst ett 9600 men alla billiga som jag hittar även de där det inte står LE,SE eller VE har minneshastigheten på 400mhz....låter lågt..men var det inte så att de hade 64 bits minnesbuss jämfört med vanliga 9600???.....Alla nvidia kort e så dyra, 5600 e slött o 5700 e way to expensive, men enligt mig så e menyerna mycket lättare på ett nvidia kort så ett sådant skulle vara ok för dem om de nu inte var så förbaskat dyra o värdelösa.....ahhh de får la klara sig med ett ati kort....he he...
buggy diggar jag men damn, ofta vet man inte om korten e äkta 9600 eller inte......komplett hade ett ultra billigt 9600 som var naturligtvis ett le..... Fast så hittade jag ett sådant http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=sc Inget le eller så hoppas jag......
Ett 3200 ddr minne funkar bra i kt266a hoppas jag..... det billigaste från komplett http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=sc
Man blir pisst ibland på det dära men namn o sånt på korten....man vet ju aldrig vad man får nu för tiden.........
hmmm datorbutiken har detta graffekort http://www.datorbutiken.com/se.....3D9600-256
Ingen bulk men står som sagt inte om det e ett le eller sånt....Antar att det e ett äkta. Priset med frakt blir ca 2020kr på komplett ink frakt och datorbutiken e nån krona dyrare fast som sagt ingen bulk på graffet men minnet e nog ingen skillnad på båda e ju 3200ddr..........
Vilken affär e bäst på leveranser o garantier...Har köpt på datorbutiken förr men tyckte att det dröjde så jäkla länge....Komplett har jag hört bara goda saker om men har aldrig beställt därifrån, men som sagt jag har inte bråttom eller så, så vilket paket e bättre o vilken affär ska jag köpa av...Ingen idé att jag köper nått i gbg då allt e så hutlöst dyrt om man jämför med online affärer...
tack åter igen...hoppas ni förstår vad jag skrivit....börjar bli lollig i hövvet nu.....
2 Guest(s)