November 15, 2003
Goddagens,
Är nu dags att uppgradera min allt slöare dator. Har en budget på endast 3000:-, dock så ska det bara köpas nya minnen, cpu, grafikkort och moderkort. Använder datorn mest till att spela och arbeta med musikprogram (Cubase) så jag nöjer mig med vad jag kan få för 3lök.
Hade en gång i tiden koll på datordelar men det var några år sedan. Tacksam för hjälp! Hade tänkt att handla från komplett.
February 28, 2005
ok, inte bra, jag tycker du ska softa lite och fixa åtminstone en budget på 6lax så kan vi börja prata om att "uppgradera" vad du än gör me din nuvarande dator så kommer det inte bli någon uppgradering så de värt det... 6lax då kan du få BRA grejer på beg marknaden...
November 15, 2003
ok, men 6 lök är inget kommer få ihop på ett bra tag och jag har varit väääldigt trött på min nuvarande ett tag nu. Tror graffikortet är smått paj, får pixelfel över skärmen och grejer. Jag letar inte efter nya supergrejer vill bara kunna uppgradera lite smått. Spelar inte så mycket nya spel direkt som kräver några uberkomponenter. Det är ungefär så denna dator klarar av det jag vill spela men ändå inte.
6k kommer jag inte få ihop inom en snar framtid och jag orkar verkligen inte vänta :/
November 15, 2003
Kan detta vara något annars? går 300kr över budget men det är lungt.
MSI K9AG NEO-F, AMD 690V+SB600, ATX, Socket-AM2, DDR2, GbLAN, VGA, PCI-Ex16
Sapphire Radeon X1950GT 256MB GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI-I, Lite-Retail
Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's
AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt
Är rätt noob på sådant här nuförtiden, passar allt? tycker det ser rätt bra ut annars.
1 Guest(s)