March 27, 2006
Hej.
Jag har en gammal Compaqburk som trots sitt märke har tjänat mig väl i fyra hela år, men när jag kollade på systemkraven till mitt önskespel TES4: Oblivion blev jag inte förvånad över att se att grafikkortet var redigt utdaterat.
Nu flyger en fråga runt i mitt huvud: "Hur går det att uppgradera datorn, och isåfall, vilka delar ska jag uppgradera med, eller måste det bli en ny?"
Jag är inte så insatt i vad som behövs, men jag vill ha något som funkar bra för dagens teknik och som håller i några år. Jag vill inte köpa ett nytt grafikkort bara för att behöva byta ut datorn om ett halvår.
Här är mina systemkrav:
Processor: Intel Pentium 4 Processor 2.0GHz
RAM: 512MB PC2100 DDR Total System Memory
Hårddisk (Den HÄR är LITEN!): 80GB 7200RPM UltraDMA Hard Drive
nVidia NV20 64MB Ti200 TV out Graphics Card
SB Live 5.1 Audio Card
16X Max DVD-ROM Drive
16X Max CD-RW Drive
Sjukt tacksam för snabbt svar, Mort Rouge.
September 1, 2002
Du får byta ut rubbet för att klara av Oblivion. Det du kan behålla är dina DVD-rom, CD-RW och ljudkort typ 🙂
En AMD 64 3500+ / 3700+, 7800GT, 2x512MB PC3200 DDR och valfritt moderkort. Detta är nog det mest prisvärda för att klara av Oblivion på ett bra sett.
Antagligen lär du nog behöva köpa ett nytt Chassi (märkesdatorer brukar ha konstiga sådana) och med det bör du även köpa ett nätaggregat på absolut minst 400W.
1 Guest(s)