July 22, 2003
Tjena ! Var ett tag sen jag var här nu så jag behöver lite hjälp angående en uppgradering av brorsans dator 🙂
Har kollat in lite grejer här, är endast moderkort, minne och cpu som ska uppgraderas är det tänkt.
Kraven är:
4Gb minne
SLI Full PCI Express (2x16)
Intel Quad processor.
Och detta är vad som plockats ihop:
Asus P5NT WS
Intel Core 2 QUAD Q6600
Och 4gb PC2-6400 minnen. (Spelar det någon roll vad man väljer ?)
Är detta något att ha ? Han hade tänkt köpa detta först och sen uppgradera med något lämpligt/lämpliga grafikkort senare. Han ska idag använda ett X850Pro tills vidare.
Och hur fungerar det egentligen med SLI. Om man köper tex det moderkortet jag länkat. Då kan man bara köra dubbelt med Nvidia kort ? Men det går bra att köra singel ATI tills vidare ? Har legat av mig bra dom senaste åren.
Är det Ok grejer jag länkat, eller borde man ta något annat ? Hoppas på lite upplysande svar då jag som sagt legat av mig rätt mycket. Vill inte köpa nåt dåligt.
Tack på förhand !
//Mvh Stellan
July 22, 2003
nvidiaamd wrote: man kan köra singel-ati kort i et mobot ja. fast då måste grafikortet passa i den (pci, AGP , PCI-e o allt det där)
Då är inte det något problem iaf. För det är ett PCI-E X850 Pro.
Men resten då. Om man ska köra dualkort sen så måste det bli två Nivida iaf ? Så jag inte är helt borta 🙂
Och moderkortet. Är det nåt att ha ? Eller finns det bättre för samma pris ?
//Mvh Stellan
August 18, 2006
Skulle ha kört på ett vanligt Moderkort utan SLI stöd. Tycker bara SLI är onödigt..man klarar sig oftast på 1 grafikkort ändå ju..
Att sen ett Nvidia baserat moderkort lär få stöd för Crossfire kort är nog bara rent önsketänkande..Om inte Nvidia skulle köpa upp ATI vill säga
July 22, 2003
Så ni tycker man borde köra med ett moderkort utan SLI/Crossfire istället då ?
Vill gärna ha lite åsikter om vad ni tycker. Och om ni rekomenderar något kort utan SLI så ska det iaf klara Intel Quad Cpu och minst 800mhz minnen.
Hoppas på lite mer respons idag 🙂
Hur är det förresten med DDR2 vs DDR3. Vilken borde man välja ? DDR3 är ju lite dyrare, men är det värt pengarna som skiljer ? Och är det lite mer framtidssäkert än DDR2 ?
//Mvh Stellan
1 Guest(s)