August 21, 2006
Vi har en dator här och undrar hur mycket den är värd. Farsan säger 8000, men det är väl lite för mycket?
aye delarna här nedan då.
Monitor: DELL 19" CRT
Chassi: Soprano
Nätagg: Aspire 520W
Minne: Selectra 2GB pc3200 (standard minnen)
CPU: A64 3500+
Grafikkort: 7800GT
Ljudkort: Creative X-Fi
DVD: En vanlig NEC
Och ett 5.1 ljudsystem från Creative (vet ej vad det heter, men fick det med DELL-datorn för 3-4 år sen kanske.
Moderkort: MSI NEO4 platinum
Hur mycket är systemet värt tro?
May 2, 2006
Ta DAGENS nypris på allt, via de billigare näthandlarna såsom Komplett.se och Datorbutiken.com. Sedan lägger du dig på 60-70% av den summan (varierar lite beroende på hur gamla grejorna är samt garantier, originalförpackningar osv).
Hur mycket du sedan är beredd att gå i prutning är upp till dig men personligen tycker jag att smärtgränsen går vid 50% ,om grejorna är hyfsat nya.
Får man bara skambud så kan man lika gärna kränga det till en polare.
Edit. Fick ihop det till ca 7500:- nytt utan skärmen och chassit. CRT är det inte många som vill ha och chassit är väl ett Dell standard. 5.1 har du ju i Creative X-fi så det andra går bort.
I dina skor så hade jag gått ut med 5000:- och kanske dragit gränsen vid 4 papp. Det sorgliga med datorprylar är att deras andrahandsvärde rasar fort.
August 21, 2006
Vad menar du med "5.1 har du ju i Creative X-fi så det andra går bort." ?
5.1 ljudsystem. 4 småhögtalare och en subwoofer + X-Fi ljudkort.
Chassit är ett Thermaltake Soprano.
Delarna är inte ens ett år gamla. Vet inte exakt, men men. Förutom 5.1 systemet + skärmen då.
May 2, 2006
Ursäkta, är lite rutten i huvudet just nu, trodde du hade 2 ljudkort. 🙄
Då får jag upp det i ca 9000:- nypris (bortser nu endast från skärmen).
Nya prisförslaget är ett utgångspris på 6000:- och en prutgräns runt 5000:-
Kuriosa: fick truga på en kille min felfria 21" Trinitron CRT skärm för 400kr för ca 8 månader sen. Vill bara visa hur de flesta värderar CRT i dagens plattskärms Sverige.
Men som sagt, en 5500-6000kr tycker jag du ska försöka få. Då kan både du och köparen känna sig nöjda.
Går du ut med en 7-8000kr så är jag rädd att du kommer att sitta där.
Å andra sidan, är det på gratisställen du annonserar så kostar det ju inget att försöka.
Lycka till. :bok:
1 Guest(s)