August 21, 2005
The Story:
Jag köpte två Soft Air Gun gevär av den här internetbutik.
Ett till mig och ett till min kompis, Jocke, här på forumet.
Paketet kom, vi gick och hämtade, vi betalade, allt var i paketet.
Jocke tog den ena, jag den andra.
Allt funkade bra tills dess att mitt gevär helt plötsligt slutade fungera.
"Måste vara slut på batteri", tänkte jag.
Efter 24h av laddning och felsökning så övertygade jag mig själv om att geväret var trasigt.
Jag letade upp personen jag köpte det av på MSN (boho68@hotmail.com), och sa att jag ville skicka tillbaks det och få ett nytt (han hade utlovat 2års garanti vid fabriksfel).
Han gav mig väldigt korta svar, med längre o längre tids intervaller, tills han till slut inte svarade alls.
Först så skrev jag till honom på msn, sen blockade han mig, så jag skickade en massa mail, och slutligen SMS.
Han svarade inget.
Så jag skickade iväg hela paketet (det trasiga geväret + allt jag fått med det).
Paketet kom fram idag, vilket jag mailat och SMSat honom, så han vet om att det kom idag.
Jag har betalat 1300kr för geväret (ink. extra ammunition och frakt).
Om han nu inte skickar ett nytt gevär, eller ens hämtar ut paketet jag skickat till honom på posten.. vad ska jag göra då?
Anmäla honom till polisen?
Vinner jag något på det?
Tacksam för ALLA svar!!
Diskutera gärna.
MVH //Gorian
Gorian wrote: Förlåt att jag länkade fel.
EDIT: Jag kom just på en sak... om alla nu trevliga själar med MSN har lust att hjälpa mig, så kan ni ju lägga till [email]boho68@hotmail.com[/email] och säga att ni "hört att han har dålig support, och att han blockat en kille, vars gevär var trasigt"..etc. Och sen skriva att "killen" är [email]Gorian_90@hotmail.com[/email].
Kanske funkar.. 😀
Och glöm inte att skriva om det här!
December 27, 2003
hittar inget på länken.
Får jag fråga vad det var för AEG? inget höjdarmärka att dömma av priset (CYMA, kanske?)
jag kommer heller inte in på sidan du länkar till ("Under Construction"). Hämtar han inte ut paketer skickas det tillbaka till dig (men det ligger väl 30 dagar) och du tvingas betala frakten dit, och tillbaka, vilket kan bli en rätt så dyr historia.
Ta fram dina garantipapper, läs igenom. Skicka mail där du säger att du anmäler. svarar han inte då är det bara att anmäla
May 20, 2004
Xenomorphed wrote: hittar inget på länken.
Får jag fråga vad det var för AEG? inget höjdarmärka att dömma av priset (CYMA, kanske?)
jag kommer heller inte in på sidan du länkar till ("Under Construction"). Hämtar han inte ut paketer skickas det tillbaka till dig (men det ligger väl 30 dagar) och du tvingas betala frakten dit, och tillbaka, vilket kan bli en rätt så dyr historia.
Ta fram dina garantipapper, läs igenom. Skicka mail där du säger att du anmäler. svarar han inte då är det bara att anmäla
Svarar åt Gorian
Den är av märket Double Eagle och är en m16.
http://24h-shop.no-ip.com/come.....Product=81 direktlänk till produkten.
Har inga som hellst problem med min har skjutit flera gånger och inget som har krånglat.
/Over And Out
August 21, 2005
Förlåt att jag länkade fel.
Men jag fick inga speciella papper där det står att jag fått garanti.
Har kvar "konversationsloggarna" från MSN, men det hjälper mig väl inte vidare mycket, antar jag?
Jag har fortfarande inte fått svar från honom, eller så... =(
EDIT: Jag kom just på en sak... om alla nu trevliga själar med MSN har lust att hjälpa mig, så kan ni ju lägga till [email]boho68@hotmail.com[/email] och säga att ni "hört att han har dålig support, och att han blockat en kille, vars gevär var trasigt"..etc. Och sen skriva att "killen" är [email]Gorian_90@hotmail.com[/email].
Kanske funkar.. 😀
Och glöm inte att berätta om det här...
August 21, 2005
Uppdatering: Jag kollade runt lite på Eniro, och såg att det bor en viss "Chung Ho" på Pennygatan (där 24h Shop's lager ligger) med 2 olika mobilnr. så nu har jag SMSat båda.
EDIT: Säljaren påstår sig heta Bo Chung. Kanske blev lite konstigt om ni inte visste om det.. 😛
December 21, 2005
August 21, 2005
Okej, såhär kan man säga:
1. Hälsa, och säg att ni är intresserade av att köpa ett M16 gevär från hans hemsida.
2. Säg att ni såg en tråd på internet (länka inte) där det stod att han hade sålt ett gevär till en kille, och när geväret visade sig vara trasigt så blockade han honom på MSN.
3. Säg sedan, att om affären med denne person löser sig på ett bra sätt, så vill du köpa ett M16 gevär.
Eller något sådant.
Jäderlund gjorde så, och det har faktiskt gått lite framåt!
UPPDATERING: Jäderlund har snackat med lilla [email]boho68@hotmail.com[/email], och han säger att jag skickade till fel adress. Och nu vägrar han ge mig adressen till honom "förns dess att paketet kommit tillbaka hem till honom".
Men jag mailade Posten, och de sa att jag kan gå till ett "Företagscenter" och ändra adressen på paketet.
August 21, 2005
Nezerv wrote: Tråkig händelse för dig :(.. men ganska läglig för mig, hade precis tänkt att köpa ett likadant gevär därifrån men tror jag inte gör det..
Låter vettigt.
Jag ska snart gå o byta adress på paketet.
Har inte fått adressen till honom bekräftad, men hur många Chung Ho kan det finnas på Pennygången, eller vad de nu hette 😛
Detsutom så är det den enda Chung Ho i Göteborg.
MVH //Gorian
January 5, 2006
January 5, 2006
August 21, 2005
Update: I slutet av denna månad köper jag ett nytt gevär, fast inte från honom.
Jag har reklamerat paketet hos posten, eftersom deras kundtjänst sa att jag skulle göra så, så får vi se hur det går.
EDIT: Reklamationen hos posten är nu 'Avslutad' och jag väntar på ett brev från dom.
2 Guest(s)