[url]www.datorbutiken.com[/url] uppe igen.|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[url]www.datorbutiken.com[/url] uppe igen.
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 14, 2009 - 7:26 am
sp_Permalink sp_Print

Tänkte bara tipsa om att http://www.datorbutiken.com/ är uppe igen, ny ägare och lite annorlunda utseende på sidan.
Hoppas det går bättre för den nye ägaren.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
1214070
January 14, 2009 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Mitt konto är kvar, men bonuspoängen är nollställda 🙁

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1214072
January 14, 2009 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: Mitt konto är kvar, men bonuspoängen är nollställda 🙁

Samma här, men det går att lösa tydligen:
http://www.datorbutiken.com/Na.....wmenu=true

"Q: Får jag behålla mina poäng från ”gamla” datorbutiken.com?
A: Om du lägger en ny order innan den 31/3-09 samt skickar ett mail till [email]bonus@datorbutiken.com[/email] så kommer vi addera dina gamla poäng på ditt konto!"

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
1214096
January 14, 2009 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Samma här, men det går att lösa tydligen:

A: Om du lägger en ny order innan den 31/3-09 samt skickar ett mail till [email]bonus@datorbutiken.com[/email] så kommer vi addera dina gamla poäng på ditt konto!"

Tack för tipset, ska nog beställa något. Såg på prisjakt att de var billigaste på 49 produkter.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1214097
January 14, 2009 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Samma här, men det går att lösa tydligen:

Hah, smart sätt att få folk att handla där.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1214099
January 14, 2009 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Hah, smart sätt att få folk att handla där.

?
Smart och smart, snygg gest iaf.
Med tanke på priserna är det ett bra alternativ för mina inköp iaf.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1214104
January 14, 2009 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: ?
Smart och smart, snygg gest iaf.
Med tanke på priserna är det ett bra alternativ för mina inköp iaf.

Ja det är det, men det är fortfarande smart gjort då de garanterat tjänar mer på att folk köper för att få tillbaks sina poäng.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1214105
January 14, 2009 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

när började dom med bonuspoäng?
jag har beställt därifrån några gånger tidigare, men det var kanske så länge sedan att dom inte hade några bonuspoäng?

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1214134
January 14, 2009 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: när började dom med bonuspoäng?
jag har beställt därifrån några gånger tidigare, men det var kanske så länge sedan att dom inte hade några bonuspoäng?

det var faktist ganska länge sedan de började med det systemet.

får man fortfarande gratis godis om man skriven in "extragodis" koden?

edit: finns ingenstand att skriva in kampanjkod ;(

ser också att de fortfarande inte accepterar betalning via Faktura. väldigt synd tycker jag. Kanske i framtiden säger dom

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1214140
January 14, 2009 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Cirap wrote: det var faktist ganska länge sedan de började med det systemet.

får man fortfarande gratis godis om man skriven in "extragodis" koden?

edit: finns ingenstand att skriva in kampanjkod ;(

ser också att de fortfarande inte accepterar betalning via Faktura. väldigt synd tycker jag. Kanske i framtiden säger dom

Eftersom det nu drivs av annan ägare så antar jag att man struntar i förskottsbetalningar den första tiden med tanke på att många blev av med pengar iom förra ägarens konkurs.
Vad jag kan förstå är det ett grepp för att skapa förtroende och ett försök att fånga upp gamla kunder igen.
Lite svårare att iscensätta en storblåsning när man bara använder sej av postförskott typ.
Fakturabetalning var det väl för övrigt bara företag med konton där som fick handla med, mej veterligen är det få webbutiker som godtar det när det gäller privatpersoner. eller?
Kampanjkoden "extragodis" försvann väl antagligen med de gamla ägarna, men man kan ju alltid hoppas att man återupptar det framledes, lakritsgodisarna var ju kalas.
🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1214157
January 14, 2009 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle vara jäkligt försiktig med att köpa något från DB med tanke på nya ägarna.
Men det är ju jag det...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1214162
January 14, 2009 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Jag skulle vara jäkligt försiktig med att köpa något från DB med tanke på nya ägarna.
Men det är ju jag det...

Varför det?
Tror du dom är så korkade att dom skickar tegelstenar?
Rykten sprider sej så snabbt på diverse forum så att ett sådant förfarande skulle göra att dom är borta redan innan dom kommit ut på planen ordentligt.
Iaf imo..

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1214168
January 14, 2009 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Jag skulle vara jäkligt försiktig med att köpa något från DB med tanke på nya ägarna.
Men det är ju jag det...

Vadå, tror du den nya ägaren, som jobbade förut på DB köpte upp konkursboet á 10Mkr själv? 😛

Garanterat samma ägare, annan ägare på pappret bara.

skiroy
Member
Medlem
1214175
January 14, 2009 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Vadå, tror du den nya ägaren, som jobbade förut på DB köpte upp konkursboet á 10Mkr själv? 😛

Ja vadå?
Det är ju just därför jag skulle vara försiktig med att köpa något från DB.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1214176
January 14, 2009 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Vadå, tror du den nya ägaren, som jobbade förut på DB köpte upp konkursboet á 10Mkr själv? 😛

Lite vanskligt att "garantera" något sådant om man inte har belägg för det.
Betänk att du skrivér detta på ett publikt forum.
Sitter du på information som andra inte har?

skiroy
Member
Medlem
1214178
January 14, 2009 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Lite vanskligt att "garantera" något sådant om man inte har belägg för det.
Betänk att du skrivér detta på ett publikt forum.
Sitter du på information som andra inte har?

Tror du att en helt vanlig tidigare anställd helt plötsligt kan hosta upp ett antal millar...?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1214180
January 14, 2009 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Sitter du på information som andra inte har?

Det skulle jag nog kunna säga att jag gör, ja.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1214186
January 14, 2009 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Tror du att en helt vanlig tidigare anställd helt plötsligt kan hosta upp ett antal millar...?

Det har hänt förr.
Folk med munläder och bra kontakter kan ordna fram det mesta, nu vet jag iofs inte om den där Niklas tillhör den kategorin.
Killen är ju för övrigt involverad i andra bolag också om jag förstått saken rätt.
Sen vad han betalt för varumärket, webbutiken, affärssystemet och kundregistret vette tusan, det brukar inte vara speciellt dyrt att köpa saker på konkursauktioner, iaf inte materiella ting, tror knappast det rör sej om "ett antal millar" iaf, max 1 kanske. För om jag förtsått saken rätt så ingick inte lagret i köpet, det var väl Mårtensson (Tidigare JME-Data) som köpte upp det och sålde via det nya bolaget Datorklippet.
Ska man vara misstänksam så är det nog mot figurerna som ligger bakom Bigmarket i Sverige AB , dvs konkursade Shoppingsajternas moderbolag. Eller varför inte Frangema AB som i sin tur är moderbolag åt Bigmarket i Sverige AB.

"Status: Bolaget är aktivt
Registreringsdatum: 2001-01-09
F-Skatt status: Aldrig registrerats för F-skatt"

skiroy
Member
Medlem
1214189
January 14, 2009 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är helt ok att du är misstänksam.
Men du är naiv vad gäller DB's återtåg på marknaden...

Som sagt så sväljer jag knappast detta bete med DB...köpa en grej för att få tillbaka bonuspoängen bland annat. Fin "gest" att tjäna snabba pengar bara.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1214196
January 14, 2009 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Det är helt ok att du är misstänksam.
Men du är naiv vad gäller DB's återtåg på marknaden...

Som sagt så sväljer jag knappast detta bete med DB...köpa en grej för att få tillbaka bonuspoängen bland annat. Fin "gest" att tjäna snabba pengar bara.

Jag är av den sorten att jag litar på folk så länge dom förtjänar det, men skulle aldrig gå ut med beskyllningar mot ett nystartat företag om jag inte hade rejält på fötterna
Brottsbalken berättar huruvida du bör formulera eller yppa saker som du inte vill berätta i dess helhet.
Basunerar man ut något sådant och det sedemera visar sej vara en felaktighet eller ren osanning så kan det bli en dyr historia.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 378
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL