September 12, 2001
ilg@dd wrote: Jag är av den sorten att jag litar på folk så länge dom förtjänar det, men skulle aldrig gå ut med beskyllningar mot ett nystartat företag om jag inte hade rejält på fötterna
Brottsbalken berättar huruvida du bör formulera eller yppa saker som du inte vill berätta i dess helhet.
Basunerar man ut något sådant och det sedemera visar sej vara en felaktighet eller ren osanning så kan det bli en dyr historia.
Så att vara misstänksam är enlig brottsbalken åtalbart?
Helvete vad många som skulle åka dit enligt dig om alla i olika forum yttrat sig kritisk mot ett företag ute på nätet. 😀
skiroy wrote: Så att vara misstänksam är enlig brottsbalken åtalbart?
h*****e vad många som skulle åka dit enligt dig om alla i olika forum yttrat sig kritisk mot ett företag ute på nätet. 😀
Det var ordet "garanterat" i meningen "Garanterat samma ägare, annan ägare på pappret bara." som jag reagerade på..
Och jo, det fullkomligt dräller av sådana inlägg på diverse forum på nätet, vad jag menade var att det finns en viss risk med att skriva så.
Skulle jag som företagare upptäcka sådan text är nog risken stor att jag skulle agera, speciellt när det är folk ur "redaktionen" som skriver det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Det var ordet "garanterat" i meningen "Garanterat samma ägare, annan ägare på pappret bara." som jag reagerade på..
Och jo, det fullkomligt dräller av sådana inlägg på diverse forum på nätet, vad jag menade var att det finns en viss risk med att skriva så.
Skulle jag som företagare upptäcka sådan text är nog risken stor att jag skulle agera, speciellt när det är folk ur "redaktionen" som skriver det.
Ungefär samma sak som att folk från "norrland" skriver det. Vad jag skriver i forumet är mina personliga tankar, min titel gör mig inte på något sätt till någon representant för NH utåt.
Mean Machine wrote: Ungefär samma sak som att folk från "norrland" skriver det. Vad jag skriver i forumet är mina personliga tankar, min titel gör mig inte på något sätt till någon representant för NH utåt.
Nog borde väl även du inse och blivit upplyst om att du som NH-Crew är en del av NH's ansikte utåt och av den anledningen har lite mer krav på dej vad du skriver och vädrar för åsikter?
Om inte så bör nog NH's redaktion sätta upp lite regler för detta.
Ponera att du (vilket jag antar) inte har några som helst belägg för det där påståendet.
"* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg." står det i NH's regler för forumet.. Jag tycker då det är en rejäl skopa ärekränkning att antyda att registrerad ägare av ett bolag skulle vara en sketen bulvan, och det innan rörelsens existens utannonserats för de stora massorna.
Vill du hävda att "nya" DB är skojjare och anklagar detta företag för att vara oseriöst är det upp till dig att bevisa varför.
Nog om detta nu, butiken är iaf igång igen och jag personligen kommer nog med stor sannolikhet att handla där när det är dags att införskaffa någon ny hårdvara. (Naturligtvis efter att ha jämfört priser med andra butiker i vanlig ordning och funnit DB billigast)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
ilg@dd wrote: bla...
Har du helt missat Meanies inlägg där han svarar på din fråga om han har information som inte andra har?
Det skulle jag nog kunna säga att jag gör, ja.
Så mycket skit som det varit senaste åren, med företag som blåser massa personer, så är det fullt normalt att vara skeptisk till nystartade företag/affärer.
Snorch wrote: Har du helt missat Meanies inlägg där han svarar på din fråga om han har information som inte andra har?
Efter ett senare inlägg han gjorde så förefaller det mest bara vara ett löst antagande, dvs BS..
Mean Machine wrote: Ett företag med samma namn som det företag som tidigare hade noll kreditvärdighet och tog in nya ordrar för att kunna skicka ut de gamla mot kontantbetalning (därav leveranstiden för db på slutet) förtjänar en smula skepsis, tycker jag. 🙂
Om inte annat tycker jag han kunde ta bladet från munnen och styrka sitt påstående här på forumet.
Jag misstänker att det finns en hel del personer här som är intresserade av en sådan information.
Jag själv kommer iaf inte ta beslut om var jag handlar grejjer grundat på ett icke styrkt påstående på ett forum vilket det nu än månde vara. Jag tycker denne Niklas ger ett gott intryck av vad man läst hitintills.
Nu behöver jag iofs inga nya komponenter akut, så det skall bli intressant att vänta och se.
Mean Machine wrote: Om jag säger såhär; det jag vet kommer från källor som inte är glada om de nämns. Det sista jag skrev var det som hade störst portion sanning i sig, om inte du vill inse det är det upp till dig, men så är fallet.
Jag vill inte påstå att du pratar strunt, men din trovärdighet i mina ögon i detta fall har inte ändrats.
September 12, 2001
ilg@dd wrote: Jag vill inte påstå att du pratar strunt, men din trovärdighet i mina ögon i detta fall har inte ändrats.
Lägg till mig på din "icke trovärdig-lista"
För jag har fått höra i stort sett samma sak som meanie.
Kan inte heller säga det rakt ut...men tycker att det är vettigt att tänka till lite. 😉
3 Guest(s)