October 20, 2001
Nån som vet hur mycket extra man betalar utöver frakten på datorprylar från staterna?
Det är ju en speciel moms man måste betala utöver frakten....skulle vara bra att veta, specielt nu när AMD har sänkt prolle priset en HEL del och om det lönar sig att beställa.
Har kollat en del butiker där och det skiljer ett ANTAL hundra på samma prylar om du skulle beställa här i sverige.
April 20, 2001
Ska du vara riktigt säker, ring tullen om det är en större mängd varor som ska importeras.
Tullverkets info 0771-520 520
begär upplysningen
Allt innom hårdvara dvs minnen, processorer mm. är avgiftsfria, MEN det tillkommer alltid en tullmoms på 25% och den räknas på varans pris inkl frakt.
Så ska du köpa enstaka prylar så lönar det sig inte att köpa från USA.
October 20, 2001
Så om jag beställer för 5000 spänn och 25% moms på det blir ju för fasiken 6250 spänn 🙁
Helt sjukt ju, då går man ju back på att beställa från USA mot att beställa i sverige. Räknade ut att det skulle kosta 5000:- för det jag vill ha i USA och 6000:- här i sverige *suck*
June 18, 2001
On 2001-10-29 14:21, Vecna wrote:
Så om jag beställer för 5000 spänn och 25% moms på det blir ju för fasiken 6250 spänn 🙁Helt sjukt ju, då går man ju back på att beställa från USA mot att beställa i sverige. Räknade ut att det skulle kosta 5000:- för det jag vill ha i USA och 6000:- här i sverige *suck*
Glöm inte att samtliga priser i USA är alltid utan amerikansk moms med!
Så vore du amerikan så tillkommer det alltid 6-8% beroende från vilken stat/County saken köps/levereras i. Finns stater där man kan köpa utan TAX men de största och billigaste affärerna brukar aldrig befinna sig i dessa staterna.
1 Guest(s)