November 9, 2002
nån som vet om man kan köpa själva kontrollerkortet till en extern hdd?
ja tänkte om man kunde bygga en egen lagringslåda me ett par hdd i, o då behöver ja ju inte lådorna man får utan bara korten...
ännu bättre vore ju givetvis om d finns något kort som man kan koppla flera diskar till samma kort...
March 19, 2003
Där har dom mycket konstiga saker.
November 9, 2002
visste att ja sett nåt nånstans... o så hittade ja den. LÄNK
samma verkar finnas på eksitdata, fast deras e lite dyrare... dock har dom en sataversion 🙂
nån som vet andra ställen som har liknande, gärna billigare eller för fler diskar i samma pryl.
March 14, 2001
Hmm har själv funderat på att skaffa mig några sådana och har sett sådana för runt 130-150kr men vart det nu var har jag glömt bort.. det var förresten inte en stor enhet liknande den du länka till utan mer bara ett litet löst kretskort.. men ska ta och fundera på vart det var jag sett dessa..
March 14, 2001
Laglorden wrote: Jag har funderat på extern-sata kopplade diskar... De borde ju bli lika snabba som vanliga. USB suger balle... (iaf Lacie som jag har) men det kanske kostar mer också.. :/
Finns det inte sata pc-card? Har för mig att jag sett det någonstanns..
edit: Fast pc-card porten kanske begränsar den med..?
November 9, 2002
finns väl iaf pci-kort me extern sata... har för mig ja såg d men aldrig riktigt fatta hur d skulle funka 🙄
angående bara ett löst kretskort så va d d ja hade för mig ja sett me... men när ja hitta den på teknikmagasinet så trodde ja att d va den ja sett innan, men du väckte åter mitt hopp 😀
nu ska vi bara hitta dom små underverken 😉
March 14, 2001
Här är en hyffsat liten sak men fortfarande inte det jag har sett nångstans..
http://www.zebramedia.com/buti.....sp?ID=3123
1 Guest(s)