May 17, 2002
för några år sedan så hade jag en hempc (skulle tydligen vara en värsting) som jag fick via farsans jobb. Ett år efter att jag fått den så bytte han jobb och jag fick då välja om jag ville lösa ut den eller lämna tillbaka den. Att lösa ut den skulle kosta 22000:-. Jag testade att plocka ihop en likvärdig dator på DB.se och kom fram till att samma delar då kostade cirka 14000:-, valet var därav rätt simpelt.
March 29, 2003
Krqagyzzz wrote: för några år sedan så hade jag en hempc (skulle tydligen vara en värsting) som jag fick via farsans jobb. Ett år efter att jag fått den så bytte han jobb och jag fick då välja om jag ville lösa ut den eller lämna tillbaka den. Att lösa ut den skulle kosta 22000:-. Jag testade att plocka ihop en likvärdig dator på DB.se och kom fram till att samma delar då kostade cirka 14000:-, valet var därav rätt simpelt.
En liten fråga bara, ni betalade en viss summa pengar varje månad? För att sedan betala 22000:- för att lösa ut den efter X antal år? Eller är jag ute och cyklar?
March 27, 2003
Det brukar röra sig om nån tusenlapp. Dock är det svårt att säga. Bäst är att snacka med någon på det företag som ger erbjudandet. Nån vet säkert vad det kostade förra gången de gavs erbjudande.
Eller ring till det företag som sköter själva affären, dom vet frågan är bara om dom berättar det.
May 19, 2003
PolarIce wrote: [quote=Krqagyzzz]för några år sedan så hade jag en hempc (skulle tydligen vara en värsting) som jag fick via farsans jobb. Ett år efter att jag fått den så bytte han jobb och jag fick då välja om jag ville lösa ut den eller lämna tillbaka den. Att lösa ut den skulle kosta 22000:-. Jag testade att plocka ihop en likvärdig dator på DB.se och kom fram till att samma delar då kostade cirka 14000:-, valet var därav rätt simpelt.
En liten fråga bara, ni betalade en viss summa pengar varje månad? För att sedan betala 22000:- för att lösa ut den efter X antal år? Eller är jag ute och cyklar?
det var ju efter ett år satt det är klart att det är högt. normalt hyrköper man datorn i tre år. en polare köpte loss sin hempc 2003 som man haft i 3 år för 600sek och det var från nikator. men det är säkert lite olika beronde på vilket avtal man har med hempc företaget
December 31, 2002
Krqagyzzz wrote: för några år sedan så hade jag en hempc (skulle tydligen vara en värsting) som jag fick via farsans jobb. Ett år efter att jag fått den så bytte han jobb och jag fick då välja om jag ville lösa ut den eller lämna tillbaka den. Att lösa ut den skulle kosta 22000:-. Jag testade att plocka ihop en likvärdig dator på DB.se och kom fram till att samma delar då kostade cirka 14000:-, valet var därav rätt simpelt.
Var detta via Nicator?
Till er andra vill jag påminna om att ni gärna får specifiera vilket företag det var så man får en bättre bild v prissituationen!
EDIT: Naturligtvis ska jag även ställa samma fråga till Nicator. Det ska bli intresssant att se om deras svar, om de ger ett, stämmer överens med det som sagts här.
December 31, 2002
Hans-Erik wrote: Pentium 1.89ghz, 256mb minne, DVDRW, 80gb hdd, GF3
Lite runt 1500 tror jag det var..
Nu har vi beställt den nya värstingdatorn med 30" lcd-TV till, we 🙂
från Västerås kommun, Compaq var gammla, Fujitsu Siemens är den nya.
Jag tänkte beställa en sån där 30" jag med. Tyvärr måste man köpa en dator också men min lillasyster ska eventuellt skaffa värstingpaketet och då är det viktigt att veta slutpriset.
Snowball: Trevligt 😉
EDIT: Hans-Erik var det bas/mellan/värsting?
May 17, 2002
Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Krqagyzzz]för några år sedan så hade jag en hempc (skulle tydligen vara en värsting) som jag fick via farsans jobb. Ett år efter att jag fått den så bytte han jobb och jag fick då välja om jag ville lösa ut den eller lämna tillbaka den. Att lösa ut den skulle kosta 22000:-. Jag testade att plocka ihop en likvärdig dator på DB.se och kom fram till att samma delar då kostade cirka 14000:-, valet var därav rätt simpelt.
Var detta via Nicator?
Till er andra vill jag påminna om att ni gärna får specifiera vilket företag det var så man får en bättre bild v prissituationen!
EDIT: Naturligtvis ska jag även ställa samma fråga till Nicator. Det ska bli intresssant att se om deras svar, om de ger ett, stämmer överens med det som sagts här.
Det var via Simens.
July 29, 2003
Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Hans-Erik]Pentium 1.89ghz, 256mb minne, DVDRW, 80gb hdd, GF3
Lite runt 1500 tror jag det var..
Nu har vi beställt den nya värstingdatorn med 30" lcd-TV till, we 🙂
från Västerås kommun, Compaq var gammla, Fujitsu Siemens är den nya.
Jag tänkte beställa en sån där 30" jag med. Tyvärr måste man köpa en dator också men min lillasyster ska eventuellt skaffa värstingpaketet och då är det viktigt att veta slutpriset.
Snowball: Trevligt 😉
EDIT: Hans-Erik var det bas/mellan/värsting?
Det var nog Värsting, men kan varit mellan...
1 Guest(s)