November 18, 2003
e sugen på o köpa en moped nu, ska helst vara eu-moped, vad rekommenderar ni?
e sugen på nått liknande som denna http://www2.blocket.se/view/25.....038;city=0
November 18, 2003
Mainego wrote:
Den har en grym väghållning och
är perfekt för 15 åringen som vill ha en MC
känsla.Man måste väl vara 16 för att ta eu-körkort?
Tycker att det nästan skulle se lite lamt ut att åka i 45 med en närmast mc liknande moped, fast det är väl bara jag....
15 för eu, vem har sagt att ja ska köra i 45 8)
October 29, 2001
Själv hade jag en Yamaha FS1 som jag hade borrat upp insuget på, drevat ner den på främre drevet och bytt till en 5.5hk cylinder och den gick gött! Men mitt råd är en äldre modell av moppe, mer status =P. En Puch Dakota, Suzuki K50 eller en Yamaha FS1. Men det är ju bara vad jag tycker =).
Ps. Dom är oftast mycket, mycket billigare också. Ds.
June 17, 2002
Snowman89 wrote: [quote=Mainego]
Den har en grym väghållning och
är perfekt för 15 åringen som vill ha en MC
känsla.Man måste väl vara 16 för att ta eu-körkort?
Tycker att det nästan skulle se lite lamt ut att åka i 45 med en närmast mc liknande moped, fast det är väl bara jag....
15 för eu, vem har sagt att ja ska köra i 45 8)
Varför då ens köpa EU moppe??
eller iaf.. Plocka av regskylten så snuten tror att det e en vanlig moppe... för har du regskylt o försöker dra så förstår du själv vad som händer...
Har du ingen så e det bara att köra in i skogen.. men med den där "moppen" e det väl lite svårt att köra i träng??
Själv drog jag snuten med min Yamaha DT 50... Körde in i skogen.. vad ska dom göra med sin stora bil? kuta efter mig eller?? var bara att lägga ner för dom...
May 19, 2003
Snowman89 wrote: [quote=copulator]ska du trimma så köp en 125a istälet då slipper du hålla på och meka och trimma. om du torskar så är det nästan samma straff ändå
jo men ska man ha 125 så måste man ju vänta ytterligare 1år
nu pratar jag om att köra olovligt. om du ändå ska trimma så varför inte
November 18, 2003
Xuestor wrote: köp en drac, derbi, motorhispania OFFROAD istället, går att trimma te ~100 utan cylinder- eller förgasarbyte. Kan köras vettigt i skogen me. En såndär racingliknande e ju inge kul...
menar du en Motorhispania Furia? ja e lite sugen på nån sån också
edit: säg gärna en cross moppe som e eu
January 20, 2003
Snowman89 wrote: e sugen på o köpa en moped nu, ska helst vara eu-moped, vad rekommenderar ni?
e sugen på nått liknande som denna http://www2.blocket.se/view/25.....038;city=0
jag tycker Motorhispania RX och andra liknande mopeder är ganska patetiska, eftersom de försöker härma sportmotorcyklar, men låter som en vespa. När jag ser en sån på gatan pekar jag och skrattar...
November 9, 2002
Snowman89 wrote: [quote=Xuestor]köp en drac, derbi, motorhispania OFFROAD istället, går att trimma te ~100 utan cylinder- eller förgasarbyte. Kan köras vettigt i skogen me. En såndär racingliknande e ju inge kul...
en liten fundering här. Om du nu ändå inte skall köra lagligt, varför köpa en EUmoppe?!?
Kör du med regskylten kommer du inte klara dig länge. Bättre att köpa en vanlig moppe, så slipper du utbildningen o sån skit.
November 18, 2003
Xuestor wrote: [quote=Snowman89][quote=Xuestor]köp en drac, derbi, motorhispania OFFROAD istället, går att trimma te ~100 utan cylinder- eller förgasarbyte. Kan köras vettigt i skogen me. En såndär racingliknande e ju inge kul...
en liten fundering här. Om du nu ändå inte skall köra lagligt, varför köpa en EUmoppe?!?
Kör du med regskylten kommer du inte klara dig länge. Bättre att köpa en vanlig moppe, så slipper du utbildningen o sån skit.
joo men ja skulle vilja ha en eu-moped eftersom man kan köra 45lagligt då o med vanlig moped bara 25 så visst moppen kanske gör 50-60eller nå sånt men man kan ju fortfarande köra fortarande lagligt och så är de ju bra träning inför körkortet o ta eu kort
November 18, 2003
http://www2.blocket.se/view/25.....038;city=0
är denna vettig?
April 5, 2003
Derbin är en bra moppe, men den var lite dyr just den där...
Mitt tips är att du skaffar en offroad moped i Klass 1, du slipper regskylten och besväret att ta förarbeviset och ska du trimma så är de ju ingen skillnad. En offroad moppe kan du komma undan med, en väg maskin är svårare... Hade en Drac själv, gick uta s*t*n! toppade iofs bara 85 men hängde på en BMW 525 i ax upp till 60 😉 + att den hade grym väghållning och fina teräng egenskaper.
Skaffar du en 125a istället så kanske de är enklare att klara sig undan, men åker du fast så åker du för "grov olovligkörning", en trimmad moppe så blir de bra "olovligkörning" och skillnaden är väl toleransen. Blir de den värre så åker lämpen i 2 år direkt oavsett om de är första eller sjunde gången du blir tagen för nått, blir de den mindre så ryker lämpen i 6-12 månader beroende på hur olovligt du körde, de gäller förståss om du inte har blivit arresterad för något annat tidigare. Har du åkt för fylla eller nått så ryker lämpen i 2 år där också. Så de är bara att bedömma från den stol du sitter i vad som kan vara roligast och säkrast 😉
July 29, 2003
Själv så ligger det en suzuki K50 i garaget och väntar på att jag ska fylla 15, som jag gör snart..
Det enda problemet är.. att den inte funkar 😛
Den har stått ute i ett år i allt regn, snö o rusk så...
Men man kanske skulle lämna in den till nån snubbe men det lär kosta 1000lappen
May 3, 2004
gamerse wrote: Själv hade jag en Yamaha FS1 som jag hade borrat upp insuget på, drevat ner den på främre drevet och bytt till en 5.5hk cylinder och den gick gött! Men mitt råd är en äldre modell av moppe, mer status =P. En Puch Dakota, Suzuki K50 eller en Yamaha FS1. Men det är ju bara vad jag tycker =).
Ps. Dom är oftast mycket, mycket billigare också. Ds.
håller med köp en gammal moppe, mycke mer status =)
En zündapp t e x
Dem går att trimma rätt bra.
2 Guest(s)