November 9, 2002
Snorch wrote: Ohh förstår inte hur ni pojkar/flickor kan lägga ut så jekla mycke pengar på en sak ni använder i några år..
mycke pengar på en sån sak som moped= 2000+ 😛men ni får ju göra som nu vill..
Man säljer den ju alltid till nån stackars sate för 1000 spänn dyrare 🙂
March 14, 2001
Xuestor wrote: [quote=Snorch]Ohh förstår inte hur ni pojkar/flickor kan lägga ut så jekla mycke pengar på en sak ni använder i några år..
mycke pengar på en sån sak som moped= 2000+ 😛men ni får ju göra som nu vill..
Man säljer den ju alltid till nån stackars sate för 1000 spänn dyrare 🙂
Ja om man nu har sån tur så gör det ju inget..
Men vet flera som har sålt sina för mycket under inköpspris..
Däremot om man köper ex. en Fs1 för 1000:- och små fixar för 200:- plus att man halvt kör sönder den så kan man ju sälja och få ut flera 100% mer.. 😛
April 5, 2003
Tänk på datorerna då... Varje höst kanske man uppgraderar till nått bättre, eller iaf varannan. Då kanske man får 4 000 för den gamla och den nya kostar 8 000-10 000. Då har man lagt 4-6 000 på nått man bara ska använda i ett par år 😉 Och man får offtast tillbaka de mesta när man säljer moppen. Och vi ska inte ens nämna bilar... då snackar vi pengar!
Sen är ju nöjet att susa på i 80 knyck i 90* kurvor så att däcken tjuter å gasa ifrån mindre bilar på insidan så stort att de med lätthet väger upp priset man betalar 😉 Eller bara dra på upp på bakhjulet med ett tjut, sen palla å vända för att elda lite gummi å lägga en rökrida innan man drar på upp i 60 knyck för att nita frambromsen så att skiten skickar upp bakhjulet en meter upp i luften 😉 DÅ känner man adrenalinet pumpa 😉 Och själv körde jag endast moppe för att få den där adrenalin kicken, kommer troligen använda bilen på samma sätt 😀 200 blås med en skraltig Omega kombi från -87 😉
October 5, 2003
Jag fick en Drac när jag fyllde 15 år, den hade jag till jag fyllde 17. Väldigt lätt att trimma, bara att borra ur några pluggar och dreva den så gör den iallafall över 100, men som tidigare skrivit, så handla en 125a istället om du ska köra, är ju som sagt samma straff att köra en trimmad moppe som att köra en 125a. Obesiktat, oskattat fordon, samt olovlig körning, fick jag iallafall ;P
March 14, 2001
Darko wrote: Tänk på datorerna då... Varje höst kanske man uppgraderar till nått bättre, eller iaf varannan. Då kanske man får 4 000 för den gamla och den nya kostar 8 000-10 000. Då har man lagt 4-6 000 på nått man bara ska använda i ett par år 😉 Och man får offtast tillbaka de mesta när man säljer moppen. Och vi ska inte ens nämna bilar... då snackar vi pengar!
Ja men man skaffar ju en ny dator för att den man har blir gammal och seg.. 😛
Däremot en moped har man i kanske 2-3år sen tröttnar man och säljer den därför.. inte speciellt smart affär då tycker jag.. (men får man allt tillbaks spelar de ju ingen roll)
Samma med bilar.. dem använder man resten av livet, sen om man skaffar en annan nyare bil så bestämmer man ju själv om man vill lägga ut pengar på en sån..
2 Guest(s)