March 23, 2004
Ska sälja gamla dator
Processor AMD 2100+
Moderkort MSI KT3 ULTRA2 Deluxe
Minne 512 mb Crucial PC2100
Grafikkort ASUS Geforce 4 ti 4600 128 mb
Hårddisk 80 GB IBM Deskstar
Cdbrännare MSI 48/16/48
Chassi Chieftech Dragon+2 st chassifläktar
Kan också säga att detär 2 st "hål" i det där en cdläsare och ett där en diskettstation har suttit (kan inte hitta plastgrejerna som ska sitta där 😕 ).
Vad kan den tänkas vara värd?
August 16, 2002
richardb wrote: Okej..
I lösbit? Blir det inte lite svårt att få allt sålt om man ska sälja allt för sig?
Kanske borde lägga ut en annons på blocket där jag skriver upp alla delar och tar styckpris för dom, samt skriver ett pris för hela paketet?
ja det låter bra... skriv typ sen att hårddisken kan spara typ 80 miljarder tecken och att grafikkortet är optimerat för spel... sen är det bra att skriva att nätverkskortet är optimerat för bredband...
asså jag skojjar inte, folk ÄR så dumma att dom måste ha beskrivning... sen om du målar ut det lite gör typ inget
March 23, 2004
Kr4Ntz wrote: Det är stor skillnad på vad datorn är värd och på hur mycket man skulle kunna få för den. Jag skulle giss apå att om du hittar rätt person så kan du säkert få en tusing mer på blocket än om du skulle lägga ut annons här på Swec.
"här på Swec." 🙂
Jo man kanske skulle ta och överdriva lite, men det känns så dumt. Hatar folk som gör så 8)
Fast folk som går på sånt lär ju inte vara så begåvade att dom köper lösdelar och sätter in i datorn själva, då måste jag nog sälja alltidhop med windows inlaggt och hela köret 🙂
Kom på att jag har ett original Windows Home som jag fick med datorn, det kanske någon stackare är beredd att betala extra för.. 👿
October 25, 2003
Adam wrote: Jepp, dra i ordentligt.
"En grym burk som klarar alla de senaste spelen" är en vanlig formulering.
"Mycket stor och snabb hårddisk som gör att du kan se på film utan att det hackar" osv.. 🙂
Jag skulle också säga så, det är dock sant också, den klarar alla nya spel, fast kanske inte i überupplösningar 😉
2 Guest(s)