January 7, 2006
Hej! Tänkte sälja min dator med skärm och allt, eventuellt burken med. Men den vill jag helst behålla. Vad kan vara rimligt pris att begära?
Det som ska säljas är:
Ashima W-600 chassie med följande innehåll:
CPU: AMD64 Athlon 3000+ S939 Winchester
Moderkort: Asus A8V Deluxe K8T800Pro
Grafikkort: GeXCube Radeon 9800Pro 128Mb
Hårddisk: 2st Seagate Barracuda, 1st 120 & 1st 160 (8mb buffert)
RAM: 2x512Mb 400Mhz DDR (Totalt 1024Mb)
DVD: LG DVD-RAM
Nätaggregat: Codegen 350W
Övrig info: Hårddiskarna sitter i en Lian-Li hd-kylare med fläkt, plats för tre diskar, Det sitter några Papstfläktar i datorn som kyler hd och övriga grejor, nätagget har en 80mm fläkt med 3 färger som lyser, blå/grön/röd, detta är en mod. Datorn är utrustad med en Aerogate Coolermaster fläktkontroller för 4st fläktar. W-lan kort ingår (pci)
Det finns kvitton på i stort sett alla delar, vissa har även garanti kvar. Datorn är mycket tyst. Det enda som hörs är nätaggregatet som man antingen byter fläkten på eller byter hela agget. Biosen är uppdaterad. Grafikkortet har en Arctic Cooling fläkt som är bra och tyst och cpu´n har även den en Arctic Cooling fläkt.
Detta säljs med skärm på 15". Eventuellt kan en Logitech quickcam express medfölja
Vad kan man begära för ett sådant datorpaket? och vad kan man begära för att sälja delarna löst?
April 23, 2003
elajten wrote: Om jag nu säljer hela rubbet, kan man formatera hårddiskarna på något vis så att informationen ej kan återskapas av en privatperson, även om denne besitter lite mer avancerade kunskaper?
Jo, det finns program som kan skriva över all data på hårddisken x antal gånger. Testa t.ex. http://dban.sourceforge.net/ , läggs på floppy/cdskiva för att boota upp när datorn startar.
2 Guest(s)