Vad är vettigt pris för en sån här burk ?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad är vettigt pris för en sån här burk ?
mrmazter
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 104
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 19, 2010 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Frågan är enkel, vad kan man ta på tex blocket för en sån här maskin ?

AMD Athlon 64 X2 4000+ med 2 gig ramminne, 160 gig hdd & inbyggt grafikkort ? dvd brännare, bra utbyggnadsmöjligheter då moderkortet klarar en hel del till, tyst och stabil maskin.

Rogerpontare
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
1241554
January 19, 2010 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

kanske 2000:-... Om det är ett väldigt bra moderkort då.

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
1241556
January 19, 2010 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyvärr tror jag att det blir svårt att ens få 2000 kr för datorn. Problemet är att 2000 kr för den datorn inte känns som ett bra pris när hårddisken är så pass liten och grafikkortet är integrerat. Något som skulle kunna förbättra utsikterna är om det är bra minnen, ett bra integrerat grafikkort och ett bra chassi i gott skick.

Titta bara på denna dator från Packard Bell hos PC City: http://www.pccity.se/product/d.....a-a2923ncd.

En kompakt dator med HDMI, minneskortläsare, bra integrerat grafikkort, hårddisk på 320GB, AMD Athlon LE-1660, dual layer-brännare, integrerat ljudkort HD audio 7.1, eSATA och Windows Vista Home Basic. Det är ingen värstingdator, dock verkar det vara en mycket prisvärd dator för Internet, filmer och musik. En fördel är ju att datorn är väldigt modern och har så mycket funktionalitet.

Du kan ju prova att gå ut med 2000 kr och se hur intresset är. Om det är få som svarar, alternativt att de vill pruta mycket, kan du ju utgå utifrån att priset är för högt. De flesta har en ungefärlig aning om vad som är prisvärt och ej. Det finns ju reklam på Internet, reklamutskick i brevlådan, tidningsannonser o.s.v.

mrmazter
Medlem
Forum Posts: 104
1241575
January 20, 2010 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote: Tyvärr tror jag att det blir svårt att ens få 2000 kr för datorn. Problemet är att 2000 kr för den datorn inte känns som ett bra pris när hårddisken är så pass liten och grafikkortet är integrerat. Något som skulle kunna förbättra utsikterna är om det är bra minnen, ett bra integrerat grafikkort och ett bra chassi i gott skick.

Titta bara på denna dator från Packard Bell hos PC City: http://www.pccity.se/product/d.....a-a2923ncd.

En kompakt dator med HDMI, minneskortläsare, bra integrerat grafikkort, hårddisk på 320GB, AMD Athlon LE-1660, dual layer-brännare, integrerat ljudkort HD audio 7.1, eSATA och Windows Vista Home Basic. Det är ingen värstingdator, dock verkar det vara en mycket prisvärd dator för Internet, filmer och musik. En fördel är ju att datorn är väldigt modern och har så mycket funktionalitet.

Du kan ju prova att gå ut med 2000 kr och se hur intresset är. Om det är få som svarar, alternativt att de vill pruta mycket, kan du ju utgå utifrån att priset är för högt. De flesta har en ungefärlig aning om vad som är prisvärt och ej. Det finns ju reklam på Internet, reklamutskick i brevlådan, tidningsannonser o.s.v.

Mm kan delvis hålla med där, fast den cpu:n är ju en 1 kärnig sak med 🙂 när det gäller ljudkort & så så är det i samma klass som min ungefär, tror jag sjka försöka hitta en vettigare hdd att kasta i sen sälja .

Men då vet jag att jag inte behöver skämmas om jag begär 1000 spänn för den.

Kvicken
Medlem
Forum Posts: 154
1241586
January 20, 2010 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tror du skulle kunna lägga ut den för 2000 spänn, visst det är oärligt men det kommer säkert finnas någon stackare som köper den för det priset.

som sagt: det är oärligt, men är du inte en moralknutte så går det. 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 434
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL