November 14, 2003
Tyvärr tror jag att det blir svårt att ens få 2000 kr för datorn. Problemet är att 2000 kr för den datorn inte känns som ett bra pris när hårddisken är så pass liten och grafikkortet är integrerat. Något som skulle kunna förbättra utsikterna är om det är bra minnen, ett bra integrerat grafikkort och ett bra chassi i gott skick.
Titta bara på denna dator från Packard Bell hos PC City: http://www.pccity.se/product/d.....a-a2923ncd.
En kompakt dator med HDMI, minneskortläsare, bra integrerat grafikkort, hårddisk på 320GB, AMD Athlon LE-1660, dual layer-brännare, integrerat ljudkort HD audio 7.1, eSATA och Windows Vista Home Basic. Det är ingen värstingdator, dock verkar det vara en mycket prisvärd dator för Internet, filmer och musik. En fördel är ju att datorn är väldigt modern och har så mycket funktionalitet.
Du kan ju prova att gå ut med 2000 kr och se hur intresset är. Om det är få som svarar, alternativt att de vill pruta mycket, kan du ju utgå utifrån att priset är för högt. De flesta har en ungefärlig aning om vad som är prisvärt och ej. Det finns ju reklam på Internet, reklamutskick i brevlådan, tidningsannonser o.s.v.
December 6, 2001
Balor wrote: Tyvärr tror jag att det blir svårt att ens få 2000 kr för datorn. Problemet är att 2000 kr för den datorn inte känns som ett bra pris när hårddisken är så pass liten och grafikkortet är integrerat. Något som skulle kunna förbättra utsikterna är om det är bra minnen, ett bra integrerat grafikkort och ett bra chassi i gott skick.
Titta bara på denna dator från Packard Bell hos PC City: http://www.pccity.se/product/d.....a-a2923ncd.
En kompakt dator med HDMI, minneskortläsare, bra integrerat grafikkort, hårddisk på 320GB, AMD Athlon LE-1660, dual layer-brännare, integrerat ljudkort HD audio 7.1, eSATA och Windows Vista Home Basic. Det är ingen värstingdator, dock verkar det vara en mycket prisvärd dator för Internet, filmer och musik. En fördel är ju att datorn är väldigt modern och har så mycket funktionalitet.
Du kan ju prova att gå ut med 2000 kr och se hur intresset är. Om det är få som svarar, alternativt att de vill pruta mycket, kan du ju utgå utifrån att priset är för högt. De flesta har en ungefärlig aning om vad som är prisvärt och ej. Det finns ju reklam på Internet, reklamutskick i brevlådan, tidningsannonser o.s.v.
Mm kan delvis hålla med där, fast den cpu:n är ju en 1 kärnig sak med 🙂 när det gäller ljudkort & så så är det i samma klass som min ungefär, tror jag sjka försöka hitta en vettigare hdd att kasta i sen sälja .
Men då vet jag att jag inte behöver skämmas om jag begär 1000 spänn för den.
1 Guest(s)