August 28, 2001
June 15, 2001
August 8, 2001
On 2001-10-03 22:08, error wrote:
Jag ska köpa ny dator i december...
Min snälle far har sagt att det får kosta högst 25.000kr.
Jag vill INTE bygga själv. Ett komplett paket ska det vara.
Jag vill ha några tips av er dataexperter!
Varför inte bygga själv, det brukar faktiskt bli bäst om man gör det.
Men om du envisas med att vägra bygga själv, så låna in en kompis som kan bygga åt dig.
Bygga ihop en dator är inte svårt, det gäller bara att tänka lite innan man plockar ihop allt.
September 27, 2001
August 28, 2001
Jag har ingen tid och bygga själv.
Det ska vara ett HELT paket med alla tillbehör. Förutom scanner och skrivare...
Jag tänkte köpa från NEC, men sen kom jag på att dom är lite väl dyra...
Kan ingen ge mig nåt tips om en datortillverkare4 där jag kan sätta ihop ett eget paket. Butiken får gärna ligga i Sthlm.
Tacksam för tips!
April 9, 2001
http://www.mycom.se/produkter/.....&pt=5
Du kan ta bort och lägga till saker som du vill. Om Mycom ser att grejjerna inte fungerar ihop så kontaktar dom dig och säger det.
Du kan få den hemskickad (typ kostar 70:- med bud) eller hämta längst upp i PUB huset.
July 3, 2001
Error, hitta någon i närheten som kan bygga datorer och sätt er och plocka delar sedan är det bara börja bygga. Du kommer tjäna på att betala honom en mindre summa för att bygga ihop det åt dig samtidigt som ni kommer ha kul och du kommer lära dig att det inte är så svårt och det blir mycket bättre för då vet man exakt vad man köper. Brukar bli stabilast.
Bygga dator själv är det enda rätta, inte köpa något färdig,
April 1, 2001
Även om man absolut inte kan nånting om hårdvaran i en dator, så tycker jag man skall ge sig på att bygga den själv. För det är skitkul att göra det första gångerna. Det tycker alla som jag har snackat med/hjälpt. Det tyckte även jag dom första gångerna.
+ att man som sagt tjänar en hacka på det och att man får precis det man vill ha.
June 11, 2001
Jag rekomenderar Skribo Font AB, dom säljer rätt grejer till rätt pris, har även bra lisvtisds support, du väljer själv. Kan även bygga ihop msk. åt dig för runt 400-500 kr om du behöver hjälp.
Kollade och såg att du får en AMD, 1000MHz+, 512 MB+ ram, 2x40-60 GB HDD+ bra gfk och brännare, etc. och även 21" skärm för runt 18-20kkr Bor du i sthlm eller nära kan jag hjälpa dig att monta för 250 kr. SBF finns i STHLM, Malmö och några städer till
1 Guest(s)