March 11, 2003
Är det någon mer än jag som tycker att datorbutiken har blivit sjukt långsamma, och överlag dåliga? Jag menar, hur fasen kan man ta vecka efter vecka på sig för att öppna ett paket? Vi pratar alltså inte om att felsöka grejer, utan just att ta emot, och registrera paket. Två veckor i deras vänthög känns inte som ett bra alternativ, särskilt inte om det innebär att man är utan dator under tiden. Sen, när man fått moderkortet konstaterat som dött, men att det ska skickas tillbaka till tillverkaren, så bestämmer man sig för att köpa ett annat moderkort, bara för att i alla fall ha en fungerande burk hemma. Väljer i samråd med supporten ett kort som finns hemma, och betalning ska ske genom tillgodopengar man har hos dem. Kan man då tro att kortet som finns i lager ska kunna skickas samma dag? Nej, för nästa dag får man reda på att det visst räknades som "förskottsbetalning", och de väntade på att få köpet godkänt. Nästa dag blev det inte heller skickat, för "i lager" betydde att det fanns i göteborg, och där hade de visst problem, för att trots att ett ett och ett halvt dygn gick, så lyckades inte kortet bli paketerat och skickat. Efter att ha pratat med dem igen, å kan de inte garantera att kortet kommer före måndag. Men det var väl lysande! 😡
När man nämnde för supporten att det här inte direkt gjorde det troligare att man skulle handla av dem i framtiden, så fick man ett "ja det var väl tråkigt" till svar. Så viktig är man alltså som kund hos dem....
March 11, 2003
Jo, fast nu känns det som att det verkligen håller på att haverera. De verkar ha tagit bort alla saker som gjorde att jag fann någon som helst anledning till att handla där.
* Hämtning på direktlagret i Staffanstorp - borta
* Vettig lagerhållning av basprodukter - borta
* Konkurrenskraftig prissättning - borta
* Bonussystem - dåligt från början, totalt värdelöst efter ändringen
* Fri frakt - borta sedan länge
Allvarligt talat så tror jag att jag har gjort mina sista beställningar hos dem. Jag skulle gissa att under de här åren har jag själv, eller genom kunder försett dem med en ganska rejäl bunt beställningar. Efter sammangåendet med JME har det verkligen bara gått spikrakt neråt. Om det beror på sammangåendet, eller om det finns andra faktorer inblandat kan man ju sia om, men i vilket fall som helst så är det nog färdighandlat hos dem för mig.
March 13, 2008
Du har rett, bare sjekk kommentarene på http://www.prisjakt.nu.
Allt jag bestillte var på lager och står som leveransklart sedan manga dagar.
February 3, 2003
Datorbutiken har väl mer eller mindre alltid varit dåliga.
Kommer ihåg en jag gick i gymnasiet med som fick vänta flera månader på att få ett nytt AN7-moderkort efter att han lämnat in sitt gamla som slutat fungera.
Men fortsätter sådant här att hända så lär de gissningsvis inte finnas kvar allt för länge.
Vet att JME hade en butik ute på Nova i Lund, men den stängde ju ändå relativt fort.
Nej, just nu är Dustin och Komplett mina favoriter.
1 Guest(s)