Vad har hänt med datorbutiken?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har hänt med datorbutiken?
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 2, 2008 - 7:33 am
sp_Permalink sp_Print

Är det någon mer än jag som tycker att datorbutiken har blivit sjukt långsamma, och överlag dåliga? Jag menar, hur fasen kan man ta vecka efter vecka på sig för att öppna ett paket? Vi pratar alltså inte om att felsöka grejer, utan just att ta emot, och registrera paket. Två veckor i deras vänthög känns inte som ett bra alternativ, särskilt inte om det innebär att man är utan dator under tiden. Sen, när man fått moderkortet konstaterat som dött, men att det ska skickas tillbaka till tillverkaren, så bestämmer man sig för att köpa ett annat moderkort, bara för att i alla fall ha en fungerande burk hemma. Väljer i samråd med supporten ett kort som finns hemma, och betalning ska ske genom tillgodopengar man har hos dem. Kan man då tro att kortet som finns i lager ska kunna skickas samma dag? Nej, för nästa dag får man reda på att det visst räknades som "förskottsbetalning", och de väntade på att få köpet godkänt. Nästa dag blev det inte heller skickat, för "i lager" betydde att det fanns i göteborg, och där hade de visst problem, för att trots att ett ett och ett halvt dygn gick, så lyckades inte kortet bli paketerat och skickat. Efter att ha pratat med dem igen, å kan de inte garantera att kortet kommer före måndag. Men det var väl lysande! 😡
När man nämnde för supporten att det här inte direkt gjorde det troligare att man skulle handla av dem i framtiden, så fick man ett "ja det var väl tråkigt" till svar. Så viktig är man alltså som kund hos dem....

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1204056
October 2, 2008 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Mja, alltså... Jag har alltid känt att de varit sådana, så jag har undvikit dem i möjligaste mån.

denstore
Member
Medlem
1204058
October 2, 2008 - 8:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jo, fast nu känns det som att det verkligen håller på att haverera. De verkar ha tagit bort alla saker som gjorde att jag fann någon som helst anledning till att handla där.

* Hämtning på direktlagret i Staffanstorp - borta

* Vettig lagerhållning av basprodukter - borta

* Konkurrenskraftig prissättning - borta

* Bonussystem - dåligt från början, totalt värdelöst efter ändringen

* Fri frakt - borta sedan länge

Allvarligt talat så tror jag att jag har gjort mina sista beställningar hos dem. Jag skulle gissa att under de här åren har jag själv, eller genom kunder försett dem med en ganska rejäl bunt beställningar. Efter sammangåendet med JME har det verkligen bara gått spikrakt neråt. Om det beror på sammangåendet, eller om det finns andra faktorer inblandat kan man ju sia om, men i vilket fall som helst så är det nog färdighandlat hos dem för mig.

anton41
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
1204067
October 2, 2008 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Du har rett, bare sjekk kommentarene på http://www.prisjakt.nu.
Allt jag bestillte var på lager och står som leveransklart sedan manga dagar.

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
1204075
October 2, 2008 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

DB skrev på något forum om situationen. Dom hade väl problem med omsättningen så dom gjorde sig av med sitt lager om jag minns rätt. Sen dess har dom inte fått till det riktigt.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
1204076
October 2, 2008 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Datorbutiken har väl mer eller mindre alltid varit dåliga.

Kommer ihåg en jag gick i gymnasiet med som fick vänta flera månader på att få ett nytt AN7-moderkort efter att han lämnat in sitt gamla som slutat fungera.

Men fortsätter sådant här att hända så lär de gissningsvis inte finnas kvar allt för länge.
Vet att JME hade en butik ute på Nova i Lund, men den stängde ju ändå relativt fort.

Nej, just nu är Dustin och Komplett mina favoriter.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1204094
October 2, 2008 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Sammanslagningen med JME har kostat lite mer än det smakat så de kan inte hålla samma standard längre.

//Andreas

denstore
Member
Medlem
1204101
October 2, 2008 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Standardförsämring bör inte påverka kundrelationerna. Låter man det hända, så ska man nog inte räkna med att överleva på marknaden....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 580
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL