July 11, 2002
Kanske en dålig tråd men what ever, tråden är tänkt till att man ska få råd om vilken/vilka butiker&företag som har bästa garantier!
Jag undrar vad har ni fått ut på garantin som bäst?
T.ex om ni köpte en produkt och den gick sönder, och sedan har ni reklamerat den och fick en splitter ny produkt eller till och med bättre!
Jag har som bäst fått u en mx300.
Då var det så här att min gamla logitech opticla mus bara dog (var dum mot musen när jag fick hs i cs jämt, slog i bordet kastade osv :bgrin:), och den var ju typ 3år gammal. Jag visste att logitech gav ut 5år garanti på mössen, och butiken vart jag köpte den gav endast ut 1års garanti. Så jag ringde till logitech och sa att min mus hade pajat, de sa att jag bara skulle klippa av sladden och skicka iväg den till logitechs RMA avdelning. Tillsammans så bifogade jag ett lite bönebrev på tillsammans med min krassliga engelska och bad om en Logitech mx300. och efter 1 vecka så var det bara o hämta ut den, mx300 retail förpackning
Sedan så hade jag en Ericsson R310 (haj antennen) som gummit började spricka och den var allmänt "Nasty" så jag var trött på den och stoppade in den för skojs skull i microvågs ungnen. och tog ut den efter 5 sec. så var den i princip stendöd.
Gick till återförsäljaren och sa att den bara "dog", han skickade sedan vidare till ericsson. Och ett par veckor efter så fick jag ut en sprillans ny De skrev att det var ett himla mystiskt fel, alla kretsar vara döda:roll:...
Ibland så älskar man garantier, trotts att de man har gjort gills inte som garanti ärende t.ex bränt en cpu eller dylik och fått ut en sprillans ny eller bättre
July 27, 2002
Hmm bästa garantin? Ja, det måste väl varit tv som pajjade nere i vardagsrummet, en 20" som var typ 3 år gammal, det blev ett streck i mitten och mamma åkte till affären där hon köpte den och fick en helt ny 28" tummare, hehe garanti och garanti, morsan tjaffsar man inte med. :bgrin:
2 Guest(s)