April 29, 2003
Dead Glory wrote: Hört en del som inte gillar ITbutikken. De har ju grymt bra priser ibland flera 100 under närmaste konkurent. Så jag undrar vad ni har för erfarenheter av dem.
nu jääälar ska ni få höra,
det började ju då med att min kära fader skulle sätta sig vid sin jättesnabb p2 450mhz och betala sina räkningar, han trycker på powerknappen men inget händer, och teknisk som han är så börjar han ju svära och börjar sin felsökning på baksidan av datorn och alla sladdar sitter ju där dom ska, så han börjar fippla på switchen på baksidan som ändrar volttalet 😉 sen går han tillbaka och sätter sig och trycker på powerknappen igen, och "PANG!". som han själv förklarade på bredaste jämtlänskan 🙂 "de small som ett gevärsskott". nåväl, jag blev ganska glad eftersom datorn han hade förut kunde man inte spela spel på, och bo ute i skogen och inte ha nått att göra,
jag förklarade då för farsan att det skulle va skitbilligt att köpa en ny dator på te.x datorbutiken eller itbutikken, men han ville först kolla affärerna i östersund,
så en vacker dag så åkte vi på 4st affärer och kollade priset, och det är så jävla roligt att dom försöker lura en på priserna och antar att man är en jävla blockidiot, vad sägs om detta 🙂
på 2 butiker försökte dom lura på mig en celeron 1.8ghz, (som gick skitfort) enligt han i kassan, ooookey tänkte jag och började fråga lite om grafikkortet och minnet och hd osv,
visade sig vara en monsterdisk på 20gb och 128mb minne 😉 och ett geforce mx nånting, priset, 8000:-!!!!!!!.. jag började ju förstås skratta 🙂 sen fick vi liknande bud på alla andra affärer också, så jag sa åt farsan att nu fan beställer vi via internet, han gick med på detta och jag började leta lite.
efter ett par minuter så hade jag hittat en billig och bra model på itbutikken, XP 2500+ med 512ddr och Geforce FX 5600 och brännare & dvd och allt som man behövde, eftersom jag hade skärm och allt tillbehör redan så behövde jag ju bara en "låda", den gick på 5500:- och vi fick den ganska fort,
sen kommer då skräckexemplet.....
Syrran ringer och är asförbannad över sin mongoloiddator som går så fruktansvärt segt och dessutom nu fått det nya fräna viruset Sobig.f? eller ja nått sånt heter det, så så fort hon surfat nån minut så kom ju rutan upp om att datorn ska starta om, så hon blev ju skitförbannad och skulle fan ha en ny dator, eftersom hon nu ägde en celeron 333A med 128ram 😉
så jag sa det att, fan köp en som farsan köpte då så kan jag fixxa installationen och allt sånt, så visst, hon gick med på detta och vi beställde också en ny skärm 19" för 2000:- och digitalkamera och trådlöst tangentbord och mus.
allt grönt enligt itbutikken.dk och prylarna finns i lager osv så jag förväntade mig prylarna på ungefär 4-5 dagar, visst. skärmen och kameran och tangentbord och mus kommer efter 10 dagar, då tänkte jag, sånt man kan räkna med..
sen såg jag inget om datorn, så jag mailade dom och ville ha leveransbesked, då fick jag först ett mail där det stod att dom skickat datorn från beställaren nu och skulle komma till lager inom 1-2 dagar.. så jag väntade 4-5 dagar till och skickade sen ett mail till. då fick jag svaret att dom fortfarande väntade på leveransen och att det skulle ta ungefär 5 dagar att få in den i lager, sen efter 1 vecka så blir jag lite less och skickar ett mail till dom igen, och får samma svar då, 1 vecka skulle det ta.. sen när det gått 2 veckor till så skickar jag typ ner ett hotmail 🙂 eller inte riktigt men jag va ganska förbannad, och inte minst syrran som jag inte ville gå nära 😉 . då får jag svaret... att MODELLEN HAR UTGÅTT och att man inte kan få tag i denna ännu MEN att en ny modell där dom har ändrat modellbeteckningen med EN bokstav finns att beställa.. skillnaden mellan dessa modeller är att tangentbord och mus ingår, så jag svarar direkt och frågar varför i helvete har dom inte kommit på att den inte görs längre och ska det behöva ta 5 veckor!.. (som det då gått) innan man ska få ett svar om att den inte finns!.. nu va jag riktigt less och krävde att få någon sorts kompensation, fick då svaret att det inte va möjligt eftersom i den nya modellen följde det ju minsan med tangentbord och mus vilket va en bra deal enligt dom.. då svarade jag att... ja eftersom jag för 5 veckor beställde en dator... en digitalkamera... och en skärm.. OCH TRÅDLÖST TANGENTBORD OCH MUS så vill jag väl SJÄLVKLART I HEL*ETE INTE HA ETT NYTT J*V*A TANGENTBORD OCH MUS!!!!...
dom skrev också i mailet och frågade ifall vi ville ha den nya modellen, så jag ringde till syrran och vi kom överens om att tacka ja till den nya modellen då eftersom itbutikken va billigast, så jag svarade att vi ville ha den nya modellen,
sen gick det 1 vecka och jag började undra vad som hände, och på "beställningssidan" så fanns det inget om nån ny modell eller beställning, så jag mailade och frågade, och fick då svaret att "du måste beställa den igen"..
då blev jag ju ännu mera förbannad eftersom dom frågade i mailet om jag ville ta den nyare modellen och jag svarat ja, så antog jag att dom skulle fixa detta,
sen nu sitter jag här.. snart 7½ vecka efter jag beställde och ännu int sett ett spår av datorn.
den står fortfarande under status "vårt beställningsdatum" "ej beställt"
detta är mina erfarenheter av ITBUTIKKEN..
March 17, 2003
Jag lider med dig! det enda rätta är att SKITA I ITBUTIKKEN nu och beställa från en annan. Har haft cp-erfarenheter av datorbutiken också så beställ inte därifrån.. (vad för strul det var orkar jag inte dra här.. det är en lååååååång historia)
Jag har beställt och inte blivit besviken av komplett.se... du kan ju testa 🙂
hälsningar ditt IT-proffs Alex
September 20, 2001
De är skit itbuttikkkken. Beställde en DVD-läsare. Den lät konstigt så jag skickade in den till dem. De bekräftade att det var fel på den och efter 8 veckor!!! fick jag tillbaka den efter deras "reparation" och den lät fortfarande likadant. Så på 8 veckor har de åstadkommit inte ett SKIT. Aldrig att jag beställer där igen iaf... Och datum som saker ska komma i lager stämmer inte heller. Bytte från sen WDCSE till en WDC för att hinna få den till et LAN, men den kom 1 vecka efter LANet...
April 29, 2003
Edvuld wrote: De är skit itbuttikkkken. Beställde en DVD-läsare. Den lät konstigt så jag skickade in den till dem. De bekräftade att det var fel på den och efter 8 veckor!!! fick jag tillbaka den efter deras "reparation" och den lät fortfarande likadant. Så på 8 veckor har de åstadkommit inte ett SKIT. Aldrig att jag beställer där igen iaf... Och datum som saker ska komma i lager stämmer inte heller. Bytte från sen WDCSE till en WDC för att hinna få den till et LAN, men den kom 1 vecka efter LANet...
om du läser mitt förra inlägg.. så.. JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT DATORJÄVLEN, fick ett mail för några dagar sedan..
"ska komma in i lager 22:a".. NÄE!.. inte det heller..
sämsta jävla butikhelvete som fan finns.. och det går inte skälla på dom heller, sist jag gjorde det så fick jag ett mail tillbaka.. med en -> =) <- i slutet. vem fan skickar en smiley tillbaka till en kund som är förbannad för att inte fått sin dator efter 2,5 månad!..
August 16, 2002
keffing wrote: jag beställde ett 9700pro från datorbutiken för typ 700 spänn billigare än i sverige i julas... fast nu så gick den sönder ett par veckor sen, så jag skickade tillbaka den... assmidigt system dom har för rma msåte jag säga...
asså nu lackar jag... dom har haft mitt graffekort i typ 3 veckor nu... stryck ska dom ha!
December 5, 2001
Säger bara billigare butiker som itbutikken och datorbutiken har så j***a kass service så det finns inte!!! Har köpt från ett antal olika butiker och Komplett står överlägset som nr.1. JME Data är också helt OK men lite sämre på lagervaror.
Så det är långt ifrån bara fördelar med att handla billigt.
April 29, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Daevilb]Jag har fortfarande inte fått datorn........
Kan du inte avbeställa lr nåt?
jag avbeställer lätt om ni hittar en med samma pris/prestanda...
6000 sek.
AMD Athlon XP 2600+ / 2.13 GHz
512 DDR SDRAM
52X brännare
DVD
LAN 100mbit
Geforce FX 5200 128mb.
tangentbord & mus..
December 5, 2001
Daevilb wrote: [quote=Sardaukar][quote=Daevilb]Jag har fortfarande inte fått datorn........
Kan du inte avbeställa lr nåt?
jag avbeställer lätt om ni hittar en med samma pris/prestanda...
6000 sek.
AMD Athlon XP 2600+ / 2.13 GHz
512 DDR SDRAM
52X brännare
DVD
LAN 100mbit
Geforce FX 5200 128mb.
tangentbord & mus..
el http://www.itbutikken.dk/tellfriend.asp?varenr=47111
Är det värt dem pengarna å vänta så länge då?
1 Guest(s)