July 22, 2006
När jag rota igenom en garderob häromdagen så hitta jag min gamla Atari 520STe + lite orginal spel som jag köpte i slutet av 80 början av 90 talet. La ut datorn på Tradera i går men börjar bli lite fundersam på vad det kan vara värt, någon som gillar gamla datorer som vet?
Hitta även min morfars Commondore PC10-II, vet ej hur gamal denna är, finns det någon årsmodell beteckning på dem? Har tänkt sälja denna med om det nu är nått att sälja? Har sökt på google om denna dator men får bara fram sidor på språk jag ej förstår.
Finns det några forum för dessa datorer?
January 20, 2003
http://www.thepcmuseum.com/com.....efault.htm
verkar vara från tidigt 90-tal...
August 11, 2001
Evil M wrote: När jag rota igenom en garderob häromdagen så hitta jag min gamla Atari 520STe + lite orginal spel som jag köpte i slutet av 80 början av 90 talet. La ut datorn på Tradera i går men börjar bli lite fundersam på vad det kan vara värt, någon som gillar gamla datorer som vet?
Hitta även min morfars Commondore PC10-II, vet ej hur gamal denna är, finns det någon årsmodell beteckning på dem? Har tänkt sälja denna med om det nu är nått att sälja? Har sökt på google om denna dator men får bara fram sidor på språk jag ej förstår.
Finns det några forum för dessa datorer?
Jag har en följdfråga ang samma tema.
En polare vill sälja sin gamla Commodore 128, eller om det var C64(Kommer inte ihåg). Hursomhelst så skulle det vara intressant att veta vad det kan vara värt.
2 Guest(s)