September 16, 2002
Tjo!
Jag har en Dell XPS 1530-laptop. Den är ca: 1 år gammal och nypris var 16 000:-
Dual-Core 2.2Ghz
8600GT
4gb ram
1680px skärm
250gb HDD
Den är i superfint skick och fungerar prima. Grejen är den att jag har slutat tågpendla och behöver den därför inte längre. Den klarar att spela Unreal Tournament 3, t.ex.
Vad tror ni att man kan få för den? Och vart bör jag sälja den?
MvH
Arcade
Edit: Ser på Blocket att billigare XPS:er (mindre och/eller äldre) säljs för 10-12k. Så det kanske är därikring man ska lägga sig?
September 16, 2002
jonte_power wrote: Jag tror det är svårt att få några stora pengar för den maskinen då man kan få en hyfsad bärbar för nästan inga pengar alls.
Jag höftar fram nåt... 4-5000kr?
Mja, jag funderar på något liknande. Lite högre dock. Ca: 7. Men när jag kollar befintliga annonser så kostar de mer. Dock är det inte sagt att de lyckas sälja.
November 18, 2003
Kizo wrote: Mja, jag funderar på något liknande. Lite högre dock. Ca: 7. Men när jag kollar befintliga annonser så kostar de mer. Dock är det inte sagt att de lyckas sälja.
Du borde få runt 7k för den, jag hade min zepto ute på annons och den hade i princip samma specs som en xps 1530 (T8300, 4gb minne, 8600gt, 320gb hdd, dock hade min 9cells batteri)
Jag hade den ute för ca 3månader sedan och då ville jag ha runt 8k för den (Ville bara se om någon ville köpa den för det då alla andra låg på 9k+)
Iallafall så vart jag bjuden 7500 som mest och då borde du kunna få mer då din är en dell, dock så har tiden gått så priserna har ju sjunkit. Men runt 7 borde vara rimligt
2 Guest(s)