Vad ska jag köpa?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad ska jag köpa?
Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 1, 2005 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Valet står mellan en 160 gig HD eller ett trådlöst t-bord+mus.

Disken blir väll en "Maxtor DiamondMax Plus10 160GB 8MB cache 7200rpm IDE"

Hur pass mycket skillnad blir det om man köper en SATA disk istället?

För man får väll ett trådlöst t-bord +mus för ca 500 + frakt? Har aldrig kollat på sådant tidigare.

Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
851107
March 1, 2005 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter själv med trådlöst tgb och det är riktigt skönt att ha t.ex. när man kikar på film så får man en riktigt stor fjärrkontrol. När det gäller trådlösa möss så är jag inte riktigt hundra men om du lirar mycket FPSer som kräver snabba musrörelser så tror jag det bara är Logitechs MX700 och MX1000 som hänger med.

Har också en Maxtor 160GB fast en Dmax 9 och S-ATA. Prestandan på disken är inget att klaga över men när disken jobbar så låter den mer än någon annan jag har ägt (Har ägt några sedan min första 286a). Jag hade nog valt ett annat fabrikat av HDD.

Så vilken skall du välja? Ja, det beror nog på om du är ute efter en fjärr till din HTPC eller om du har ont om plats och orkar inte bränna ut saker så skulle jag nog rekommendera en 200GB HDD.

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
851108
March 1, 2005 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad du ska köpa hänger väl mest på vad du behöver. Men om du nu ska köpa en disk så köp inte en Maxtor. Satsa på Samsung eller Seagate så får du bättre och framförallt mycket tystare diskar. Jag har en samsung 160 GB ATA och den är kanon. Man får sätta örat mot den för att höra när den jobbar.

Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
851120
March 1, 2005 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ett sånt här kitt jag har fast inte 2.0 versionen så jag fick med en annan mus. Själv kör jag med en MS IE3.0. Har inte hittat någon trådlös mus jag gillar som hänger med i spel förutom MX700 och MX1000 men då gillar jag inte deras form, IE3.0 ligger mycket bättre i mina händer iaf.

http://www.microsoft.com/produ.....8;type=ovr

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
851775
March 2, 2005 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Vad du ska köpa hänger väl mest på vad du behöver. Men om du nu ska köpa en disk så köp inte en Maxtor. Satsa på Samsung eller Seagate så får du bättre och framförallt mycket tystare diskar. Jag har en samsung 160 GB ATA och den är kanon. Man får sätta örat mot den för att höra när den jobbar.

Jag har en "Maxtor DiamondMax Plus9 80Gb 7200rpm 8Mb" och jag tycker inte att den låter så mycket... Det är iofs aldrig tyst här hemma när det står ett akvarium här brevid...
Men jag ska kolla runt lite...

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
851780
March 2, 2005 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hub wrote: [quote=John_lz]Vad du ska köpa hänger väl mest på vad du behöver. Men om du nu ska köpa en disk så köp inte en Maxtor. Satsa på Samsung eller Seagate så får du bättre och framförallt mycket tystare diskar. Jag har en samsung 160 GB ATA och den är kanon. Man får sätta örat mot den för att höra när den jobbar.

Jag har en "Maxtor DiamondMax Plus9 80Gb 7200rpm 8Mb" och jag tycker inte att den låter så mycket... Det är iofs aldrig tyst här hemma när det står ett akvarium här brevid...
Men jag ska kolla runt lite...

Den låter hemskt när den skriver men i idle är den helt tyst. Inte som en WD som viner som ett jetplan kontinuerligt... Men, jag är iofs väldigt känslig för ljud från datorn...

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
851802
March 2, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är nog okänslig för ljud från datorn... Nätaggget låter ganska mycket, men inte lika mycket som luftpumpen till akvariet som är ca 30 cm från datorn...
Så ljudnivån är inte sådär jättenoga... 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 377
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL