September 24, 2002
Hej.
Har börjat fundera på att handla lite nya saker till datorn.
Har just nu en P4 2.8, 1GB Ram (DDR3200) och ett 9800XT (AGP).
De enda jag skulle behöva är egentligen en ny processor. Men är ganska sugen på AMD den här gången. Något nytt grafikkort behöver jag inte, då jag inte spelar några nya spel. Men det är ju förjävligt svårt att hitta ett moderkort med AGP nu för tiden. :/
Enda kravet jag har på moderkortet är att det ska finnas möjlighet till RAID0, då jag ska köra det på mina diskar. Eventuellt RAID5 kanske.. De skulle ju vara en liten bonus.
Men då finns det säkert inget sådant kort med AGP.
I värsta fall så får man väll sälja grafikkortet då, men de känns ju lite onödigt.
Men nu till frågan, va ska jag handla för något.. Vill inte ha sämmre grejjer än jag har. Priset är igentligen inte så viktigt. Men de ska ju vara mycket för pengarna.
Så, de gäller CPU, moderkort, Ev RAM(om de nu behövs mer?) och kanske ett PCIe grafikkort(om moderkortet inte har AGP).
Ge mig förslag! 🙂
September 24, 2002
February 12, 2003
Ett Asrock 939 Dual-SATA2 (både AGP och PCI-E) och en 3200+ skulle jag satsa på. Fruktansvärt mycket för pengarna, går lös på mindre än 1700:-.
Tänkte du ge dig på att klocka, köp ett MSI K8N Neo2 Platinum (kompletts demoavdelning does it), kostar ungefär lika mycket som Asrocket, men klockar mycket bättre, fast saknar möjligheten att byta upp dig till PCI-E.
September 24, 2002
September 24, 2002
Har nu nästan beslutat mig för att köpa ett "MSI K8N Neo2-FX" (ASRock kortet hade bara 2st SATA kontakter, jag behöver 3..) och en "AMD Athlon64 x2 3800+.
Och stoppa dit mitt 9800XT grafikkort samt mina 1GB ram. Sen köra en RAID0 med 2 st SATA 120GB och ha min 200GB som sparplats bara.
Tror de kommer bli en bra dator..
Borde gå att spela CS på den iaf. 😉
Edit: har nu beställt sakerna. De hammna på 3500kr exakt. 🙂
1 Guest(s)