May 9, 2007
Känner att min dator inte flyter på i de senaste spelen men även gamla faktiskt.
Vad ska uppgraderas och bytas ut för att det ska flyta på bättre. Kanske ska jag klocka? vad det nu är, jag är inte så kunnig så berätta gärna.. tack på förhand 🙂
Min dator ser idag ut såhär:
Hp d4296.se
Base processor
Athlon 64 X2 (T) 4400+ 2.2 GHz
Chipset
ATI Radeon Xpress 200
Motherboard
Motherboard Name: MS-7184
Memory Installed
2 GB (2 x 1 GB)
Hard drive
500 GB (2 x 250) SATA
7200 rpm
Video Graphics
GeForce 7800 GTX 256 MB DDR memory
September 27, 2005
Säker på att det inte är nåt fel på datorn? virus, malware, spyware? Jag har liknande rigg som du och tycker inte den har några speciella problem med nyare och absolut inte äldre spel. Kör tex C&C3 på max i 1280x1042 utan lagg.
Men men det är ju olika vilka krav man har 😛
Nja, tycker inte det ser som något där är direkt out of date. Antagligen mjukvarufel om det segar.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 4, 2001
Som ovan.. det skall inte gå segt!
AMDs rutiner (dual core optimizer osv)?
Nvidias senaste?
AMD/ATis senaste för moderkortet?
Senaste bioset (MSIs hemsida har en ny jättefin automatisk uppdaterings-funktion)
Är alla inställningar korrekta i bios?
Är alla inställningar korrekta för grafikkortet?
July 27, 2002
Lodisen wrote: Överhettning kanske? OEM datorer brukar inte ha någon vidare bra kylning.
De brukar alltid ligga på gränsen men kylningen brukar ju aldrig vara ett problem; då skulle dem alla gå i konkurs.
Det är helt klart mjukvaruproblem med din dator där, eller att du har väldigt höga krav.
Har du hotfix för amd dual core?
August 28, 2004
Callister wrote: [quote=Lodisen]Överhettning kanske? OEM datorer brukar inte ha någon vidare bra kylning.
De brukar alltid ligga på gränsen men kylningen brukar ju aldrig vara ett problem; då skulle dem alla gå i konkurs.
Det är helt klart mjukvaruproblem med din dator där, eller att du har väldigt höga krav.
Har du hotfix för amd dual core?
Jojo, men med den minimala kylningen de har så kan det lätt uppstå problem. Går en fläkt sönder, eller kommer för mycket damm så går det åt pipsvängen.
May 9, 2007
Lodisen: Över hettning tror jag inte alla fläktar snurrar 🙂
men det kanske är värt att köpa in en extra?
SuperNova: jag har endast de drivrutiner jag skrev lägg gärna länk på de du menade så installerar jag 🙂
Callister: Vad är Hotfix? låter bra 🙂
Tack för alla svar! kul att ni bryr er 😉
July 27, 2002
Det är tveksamt att det är lösningen. Om det fungerade tidigare och du bara upplever en försämrad prestanda?
Har du formaterat själv tidigare?
Vad jag vet använder HP Recovery system som återställer datorn till som den var när du köpte den, är detta vad du gjort? De brukar finnas på skivor eller ibland en egen partion.
Det kan ju vara värt att kolla det där med hot fixen iaf.
http://support.microsoft.com/kb/896256
Men annars rekommenderar jag att du ringer HP. Jag hade problem med en HP tidigare och de var extremt hjälpsamma, en kille där ägnade hela sitt arbete åt mig när man ringde. Det var problem med surroundljudet i vissa spel på ljudkortet och han fixade så att ett team nere i amsterdamn (de arbetade heltid två veckor) arbetade på en patch till mig, endast för detta spel. 🙂 En av anledningarna till att jag har respekt för HP.
May 9, 2007
Försemrad prestande tycker jag inte. Tyckte det inte flöt på speciellt bra tidigare i något spel.
spelade spiderman3 och det asso laggade fram när jag svingade fick köra med lägsta kvalite men ändå lagg. samma sak med battlefield 2 samt rainbow six vegas. så jag installerade om med windows xp pro (fick låna av en kompis) men samma sak.
May 9, 2007
Kolla den säger 6ghz stämmer det?, och vad är det för fel på mitt operativsystem det är ju windows xp 32-bit`?
http://ginx.se/projekt/ja.JPG
1 Guest(s)