November 4, 2001
Kollade lite nyrpriser på grejerna
http://se.pricerunner.com/comp.....41/details
ABIT TH7 II 2599kr
http://se.pricerunner.com/comp.....27/details
Standard 128MB PC800 495kr (har egentligen samsung)
http://se.pricerunner.com/comp.....237/prices
Intel Pentium 1,6GHz 1350kr (har 1,5GHz)
June 23, 2002
[ToMaHaWk wrote: ]NH-pris = ca 6-700:-
Blocket-pris = ca en miljon..... 😉
Lite överdrivet du. :bgrin:
Det först nämna om något skulle vara blocket pris och inte NH-Pris, kanske runt en 3000-5000kr? Är inte så bra på att sätta priser direklt men det där priset verkar vara lite väl högt iaf.
September 19, 2002
Säljer man det på NH så ska man nog inte förvänta sig nå mycket mer än 700:-, eftersom att det är väldigt gamla grejor. Inte värt att lägga ut mer pengar än så på såna där grejor. Andrahandsvärdet på rambus tex är rätt kasst, anledningen till att nypriserna är höga är ju bara för att ingen köper det. Någon som minns hur det var med EDO-minnena då de var på väg bort? Butiker tog typ 800:- för en 32'a medan en 256'a sdram kostade lika mycket.... Privat kunde du köpa en 32'a för en femtilapp ungefär.
EDIT: Saxade lite från db.com....
AMD duron 1600mhz - 365:-
Standard 256Mb PC3200/DDR400 DDR 184pin 400MHz - 315:-
ASRock K7S8X SIS746FX 3DDR-DIMM 6PCI 1AGP8X Audio LAN SocketA ATX - 379:-
Totalt 1059:-
Om du nu tänker efter, hur mycket tror du att du kan få för det du vill sälja? 😉
Grejorna ovanför torde prestera åtminstånde lika bra som det du har om inte bättre... CPU'n är väl gränsfall, men övriga grejor är rätt likvärdigt om man ser till specifikationer osv...
September 19, 2002
chrippaz wrote: Fast det där är lite dålig jämförelse eftersom intel kostar mer än amd.
Ifall vi tar processorn som du inte kan räkna som något som är "på väg bort" så kostar den ju 1000kr mer än amdprocessorn.
Och sen när blev rambus betraktade som en utgående produkt?
Visa mig en butik som säljer en intel 1.5ghz...... 😉
Sen ska vi se... rambus.... hmmm... Hur många är dumma nog att köpa sånt nytt idag? Du tjänar nästan på att byta moderkort & köpa ddr-minne istället. I mina ögon är rambus redan ute ur leken... Det är oftare folk frågar efter PC100 Sdram än rambusminnen, och det är INTE ofta. Sedan att intel-cpu's kostar mer är ju en sak, men eftersom den du har inte går att få tag i någonstans sedan länge så räknar jag den som historia. Intel 1.5ghz är inte direkt så hett nuförtiden i några mått mätt.
Visst, du kan garanterat lura på nån grejorna för mer pengar än vad jag skrev, men köparen gör en värdelös deal i sådana fall. Men alla brukar inte direkt bry sig om det så... Sälj grejorna på blocket & bli glad när nån bjuder mer än 200:- över summan jag skrev.
September 19, 2002
chrippaz wrote: En AMD fanboy har talat.
Offtopic:
Jaha? Och på vad baserar du detta? Sa jag att Intel var värdelöst & att AMD var bäst? Har jag aldrig påstått. Har flera intelburkar hemma som går skitbra, nu råkar just min primära burk vara en amd eftersom jag tyckte att jag fick mest för pengarna för mina användningsområden.
Gör det mig till en fanboy? Väx upp.
För sista gången allihopa, både Intel & AMD gör bra processorer, PUNKT!
Tänk efter innan ni skriver sådant. Visa mig ett inlägg där jag sagt att intel gör dåliga processorer, sen kan ni skrika fanboy så mycket ni vill.
ÅÅÅÅ dessa fjortisar! 👿
(Har nyss anlänt på jobbet efter en jävulskt hård helg, så ja, lite grinig är jag idag.)
November 4, 2001
Haha, är nog det enda jag kan säga.
Verkade ju träffa rätt så bra, med min korta kommentar...
Och för att svara på din första fråga: Av allt jag sett dig skriva.
Och det blir ju inte mer positivt för att du häver ur dig den ena saken efter den andra, använder versaler och utropstecken.
Ifall du vill diskutera mer får du gärna göra det via pm. För jag tror inte du kan tillföra mer till denna tråd.
Lugn och fin försökskanin!
//chrippaz
1 Guest(s)