August 6, 2005
Tänkte köpa en ny dator för spel. Framförallt ska jag lira AoE3(ska tävla så behöver få det rulla på bra så jag kan micra) och rpgs i singleplayer.
AMD 3500+
Corsair 1gig (upgraderar till 2gig när jag får råd)
MSI platinum modekort
WD Raptor som system och speldisk (osäker på om det e värt pengarna? kanske borde lägga dem på 7800 GT istället när det kommer?)
6800 GT pci
extra hd samsung 80gb
nec dvd brännare
Kommer nog inte bygga den utan låta komplett göra det så jag får allt rätt. Lite osäker på detta dock. Byggde en dator åt brorsan förut.
May 17, 2002
Verkar inte vara något större fel på detta paket, dock så vet jag inte hur mycket AoE3 kommer att kräva. Jag skulle nog välja en större lagringsdisk dock, en 80gb-disk blir full så fort och en större kostare inte mycket mer.
tex. denna disk:
Samsung spinpoint 200gb, (120gb extra för bara 250:- mer).
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
September 1, 2002
zhaz wrote: Javisst ja, glömde att jag funderade på om XFX är sämre än Gainward?
Det och och raptorn är värd pengarna är väl de främsta frågorna för mig just nu.
Grafikkorten är i stort sett lika allihopa. Mest bara medföljande programvara som skiljer och eventuellt kylning.
Hade lätt tagit ett XFX före ett Gainward om det kostade aningen mindre.
November 27, 2002
jag menade bara att det eventuellt finns billigare och då kan man väl lika gärna ta dem som är ett par lappar billigare och köpa en större hd ex 😉 sk erkänna att jag inte har full koll på ram priserna men ovanstående scenario fanns iaf när jag köpte ram senast. om ni fattar
2 Guest(s)