August 11, 2001
Repost då jag inte fick några svar på förra!
Häromdagen gick min skrivare sönder. En Lexmark z45. Jag har varit väldigt nöjd hela tiden, förutom kostnaden per utskriven sida. Lite i överkant faktiskt.
Nu ska jag köpa ny och har svårt att bestämma mig. Jag skriver ut en hel del foton, men på vanligt papper bara. Sen skriver ungen ut en del oxå.
Givetvis blir det en del covers oxå *ler*
Har kollat på Canon Pixmaserien 3000-5000, men kan inte bestämma mig för vilken.
Den ska göra sjyssta utskrifter i färg, som inte blir alltför dyra.
Separata färgpatroner. Kunna skriva på Cdskivor.
Jag har dessutom funderat på en färglaser, men frågan är om man skriver ut så mycket att man tjänar in på det?
Förslag vore tacksamt!
June 28, 2005
har en ip3000 o farsan en ip4000. går oftast inte att skilja utskrifterna åt även om 4000 i vissa prg/dokument är snäppet snabbare. 5000 känns overkill om man inte "framkallar" hemma, något som blir väldans dyrt men är ju supernice då man vill visa "mormor" hur korten blev o skicka med henne dem hem 😉
Billigt o jäkligt bra piratbläck (en uppsättning, 4st, för 155:- inkl 39:- frakt!) hos http://www.print-it.nu. Välj "9-star", från Kina och är bättre än Pelikan som ofta får bra betyg i tyska tester (nytillv resp påfyllda). Killen som svarar under telefontiderna är väldans trevlig om du vill veta mer om tilverkarna, felprocent mm.
Hursomhelst är färglaser ofta ruggigt dyra att köpa färg till även om det blir bättre resultat när man vill ha HQ. CD skivor, omslag mm kanske inte behöver vara fotokvalité....?
1 Guest(s)