July 29, 2003
vad tycker ni om dom här datorerna? något råligt me dom? ska jag välja den med amd eller den med intel?
February 21, 2003
Krqagyzzz wrote: Bägge verkar helt ok, dock så kanske det vore kul att veta lite mer exakt vad det är för tillverkare och modell på vissa saker.
Scaleo = Fujitsu Siemens
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
October 7, 2002
xorth wrote: som sakt det är en fujitsu siemens. ja det är en hem pc. det går inte och veta exakt hur mycket man kommer betalla efter som det beror på hur mycket man får i lön per månad, men ca 15000 kr kommer jag att få betalla.
Skriv isåfall bruttolöneavdraget istället...
May 17, 2002
tiggre wrote: [quote=Krqagyzzz]Bägge verkar helt ok, dock så kanske det vore kul att veta lite mer exakt vad det är för tillverkare och modell på vissa saker.
Scaleo = Fujitsu Siemens
elmor wrote: [quote=Krqagyzzz]Bägge verkar helt ok, dock så kanske det vore kul att veta lite mer exakt vad det är för tillverkare och modell på vissa saker.
Om du ska välja så välj AMD-burken, den är vassare.
Är det "hemPC"-paket?
han menar typ på grafikkort, moderkort osv
japp, det var så jag menade.
May 17, 2002
Callister wrote: Det borde väl finnas bättre.. 15.000 är inget drömpris om ingen skärm följer med, dessutom lär du inte kunna uppgradera den eller något. 😛
Det kan han nog göra. jag hade en Fujutsi Simens Scaleo då jag hade men p4:a 2.0, den fick jag uppgradera etc.
xorth wrote: jag vet inte vad det är för märken på grejerna men efter som det är en märkes dator så kan det vara fujitsus egna minne och moderkort? tror bruttolöne avdraget var 402kr/månaden för intel p4 prossesor och 382kr/månaden med amd.
jag tror inte de gör så mycket egna delar, dock så specialbeställer de nog hårdvara från vanliga tillverkare. I min hade jag tex. ett megamysko Gigabyte mobo.
May 17, 2002
xorth wrote: uppgradera går vell? har också en scaleo 2.0Ghz som jag har updaterat. Tror inte man kan plocka ihop ett likvärdigt packet för under 15000? och det är 15000 före skatt. en 19" tft skrm kostar 1500kr före skatt.
amd är alltså lite vassare?
ja, AMD med sina 64-bits processorer är vassast just nu.
1 Guest(s)