March 15, 2002
Edhunter wrote: ca: 5GHz, låter bättre=)? läste det i nån Micro Data lr va den heter för ett tag sedan säg 4GHz om du blir gladare poängen är att den är mkt bättre för samma pengar 😉
Här har du en bra sida..
April 25, 2003
Edhunter wrote: kostar 20373kr + chassie+skärm oj oj oj, trodde åxå att när jag köpte dator för 25k (inkl skärm, dock inte den som är i min sign;) ) att jag slapp uppgradera på ett bra tag men det stämmer inte i datorvärdlen;) kommer alltid nån ny teknik som gör så att det "gammla" so migentligen inte är så gammalt verkar komma från stenåldern
stämmer bra, förutom att jag behåller min gamla samsung 19" :P. jag börjar bara tröttna på att låna hem datorer på 2ghz+ för att min 800mhzare e seg :/ ja har samlat i flera år så nu JÄVLAR SKA JAG LEVA ÄVEN OM D E FÖR EN KORT TID :D!
September 5, 2001
-Eagl3 wrote: [quote=Edhunter]kostar 20373kr + chassie+skärm oj oj oj, trodde åxå att när jag köpte dator för 25k (inkl skärm, dock inte den som är i min sign;) ) att jag slapp uppgradera på ett bra tag men det stämmer inte i datorvärdlen;) kommer alltid nån ny teknik som gör så att det "gammla" so migentligen inte är så gammalt verkar komma från stenåldern
stämmer bra, förutom att jag behåller min gamla samsung 19" :P. jag börjar bara tröttna på att låna hem datorer på 2ghz+ för att min 800mhzare e seg :/ ja har samlat i flera år så nu JÄVLAR SKA JAG LEVA ÄVEN OM D E FÖR EN KORT TID :D!
hehe 🙂 ja det är ju det absolut bästa du kan få tag på ida så det är ju inget fel på grejerna i sig, å har du sparat så skall man ju lägga så mkt pengar ma ntycker känns rätt på det du vill köpa;) får önska lycka till med dator bygget å hoppas att det fungerar problemfritt för dig 😉
November 7, 2001
-Eagl3 wrote: tack för alla svar 🙂
detta blir det slutgiltiga systemet:Moderkort: Abit IC7-G
Processor: Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed 800 mhz FSB
Cpu Kylning: Zalman cpns 7000 alcu
Minnen: 2x Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200
Hårddiskar: System=2x Western Digital Raptor 36Gb 10000rpm SATA i RAID-0. Lagring=Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB 7200RPM 8 MB cache
Grafikkort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB
Ljudkort: Creative Sound Blaster Audigy 2 Platinum
Chassi: antec performance plus 1080😀 fatta att precis _allt_ man samlat ihop under åren åker 🙂 men då behöver jag u knappast uppgradera på ett j**la tag
Vart köper du den?Förresten har du glömt Floppyn 😉
2 Guest(s)